Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2008 16:19 - ПОГРЕБЕНИЕ
Автор: yuliya2006 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5815 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 19.03.2008 18:36


image
Да ти казувам чедо,
у нас кога умре старо.
Голема веселба става,
па ядене, па що пиене.

Оня ден изпратихме Гана,
па се събрахме, па и запяхме
Една и вика, оти се кортулиса,
а ней господ на мъка  оставил.

Па по едно време спрехме,
и Вана вика: - Вижте жени,
ново одяло, нови дрехи,
а чепиците вехти, носени.

Па другата, стрина Севда,
сочи тавано, паужини видела.
- У,  как ги не е срам мари,
тия и тавано не са омазали.

Ама най-весело стана,
кога се събрахме на трапезата.
Умрелата вече лежи в земята
а ние ядем, ушите ни пукат.

Па пийнахме винце червено
а наш Петко кат се провикна:
-Ха да е жива и здрава умрелата,
все така да се събираме.

19.03.2008
ДЖУЛИЯ БЕЛ

ВЕЛИКИЯ  ГОРАН БРЕГОВИЧ И НЕГОВИЯ ОРКЕСТЪР ЗА СВАТБИ И ПОГРЕБЕНИЯ - МЕСЕЧИНА
http://www.vbox7.com/play:796ea936

image


 



Тагове:   погребение,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. inamay - Балканите на Балканския полуос...
19.03.2008 17:14
Балканите на Балканския полуостров сме... по ненадминатост от странна смесица на болка в смях... наше си разбиране как да запазим себе си след мислите за преходност... Така аз мисля...
цитирай
2. yuliya2006 - Ина, тук описвам неща който съм в...
19.03.2008 17:42
Ина, тук описвам неща който съм видяла и чула.Който са ме потресли, който много хора ще познаят като видени.
Търся психологията , на начина му на мислене на нашия народ.И все си мисля че азиатското да плачеш когато се ражда човек и да се смееш когато умира го има кога скрито, кога наяве като тук
Не осъждам никого, просто рисувам реални образи от живота.
Благодаря за коментара!
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
3. inamay - Джу, не познавам изтока, но в сми...
19.03.2008 19:05
Джу, не познавам изтока, но в смисъла, който си описала и аз съм видяла този странен феномен. Преходни сме тук, трябва просто по-добре да вникваме зад случващото се... И не напразно духовата музика е една и съща - и когато се събират двама за живот, и когато се разделяме с нечий живот... В родното ми село все още е така. И поздрави за реалността... Живот ни е...
С много обич Ина.
цитирай
4. yuliya2006 - Отново ти благодаря! Живота е ст...
19.03.2008 19:08
Отново ти благодаря! Живота е странно нещо а ние го описваме...
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
5. marty - Смах, смях, но...
19.03.2008 19:14
Но ми напомни кончината на моят баща...
И веселбата, след като се прибрахме от гробища,
и нелепите приказки...
Всичко помня, колкото и да бях ошешавена и уморена тогава...
А Горан Брегович си е нашият балкански класик.
Той е извисил музиката /творбата музика/ в такива висини, че не е за всеки, Джулс.
Обичам те.
цитирай
6. anabel4o - Смъртта е едно облекчение, преч...
19.03.2008 19:51
Смъртта е едно облекчение, пречистване. И аз бих искал да е весело, когато умра. Това са нещата от живота - всеки минава по този път. Хубаво е да изпращаме любимите си хора по по-ведър начин, вместо да ги задържаме тук със сълзите си. Ние сме се пооткъснали от действителността и преживяваме по-силно нещата, но описаните от теб със сигурност са по-щастливи и носят мъдростта си неосъзнато, в себе си... Благодаря ти за стиха!!!
цитирай
7. yuliya2006 - Марти, страшно е като мисъл да си ...
19.03.2008 20:10
Марти, страшно е като мисъл да си представиш близък човек , заровен в черната земя.
Тази сутрин една жена, вдовица от месец все ми говореше, че не помни нищо от погребението на съпрута си. Била като упоена и чак след дни осъзнала истината.
Тази непозната жена втора сутрин идва при мен и все ми говори. А аз и казвам че ако мислиш че просто в земята е заровена износенота, овехтяла обвивка на скъп човек, болката няма да е така мъчителна. И ако човек си мисли че до него бди онзи скъп дух, че той е с него, живота ни ще бъде по-лек и по-ведър
А Марти,тя ме слушаше и се усмихна и ми каза че го прави за първи път от загубата.
Никога не съм я виждала досега а вече втора сутрин тя идва при мен, гледа ме в очите и ми говори. Вероятно утре пак ще я видя.
И ето тя ме провокира днес и написах творбата. Но в нея описах мой спомени от погребения на познати и близки
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
8. yuliya2006 - Ники ти не беше ли хлапе, откъде тези ...
19.03.2008 20:17
Ники ти не беше ли хлапе, откъде тези мъдрости в теб. За това че един дух, който е тръгнал към отвъдното му помагаме когато не плачем. Когато го споменаваме сякаш е с нас, защото той е близо макар и в друго измерение.
Благодаря ти приятелче любимо!
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
9. iliada - ДЖУЛ !!!
19.03.2008 20:31
Ти май си била в предния живот шопкиня.Едни такива ги редиш отскоро ,че човек не знае да се смее ли или да плаче!
Сега като чета тези стихове си спомням отделни моменти от погребения които ти си с тези стихове си обедила в едно!
Често баща ми разказва и случая с една съседка,която ходела на погребения ,започвала да нарежда над мъртвата ,ама като се заслуша човек усеща ,че всъщност се хвали."Защо не станеш како.... ,каде си тръгнала да видиш моя Иван каква булка си взе , да видиш мойта дъщеря ...." .т.н.докато изброи всичко хубаво дето е се е случило!
Пишеш добре и то за неща от бита на нашенеца
от близкото минало та до днес!
Чакам с интерес новата ти творба!!!
цитирай
10. yuliya2006 - Илиа като четох коментара ти се с...
19.03.2008 20:41
Илиа като четох коментара ти се сетих за една случка с моя позната.
Един ден тя ходила на гроба на мъжа си .На съседния гроб плачела жена.
Нареждала като песен на съпруга си, защо я оставил, голяма къща, три коли и така нататък.
Но наблизо минавал мъж и се засмял и казал. Да го вземе него, пък той щял да я утеши и да спре да плаче
Да се смееш ли ,да плачеш ли...живот
А аз на шопски ли пиша а никога не съм живяла и общувала с такива. ЧУДЕСА!
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7392232
Постинги: 1507
Коментари: 12079
Гласове: 61512
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930