Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2018 20:20 - Живата Магия на Източните Родопи - 2
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5465 Коментари: 14 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Днес ще ви покажа една интересна скала, наречена Сики Кая (скалата Фалос), също така светилището Хайранлар, едно от най-големите по тези места и с най-разнообразни фигури. 
Поемаме към Сики Кая, ето гледка от коритото на река Боровица, при село Ненково. Сега е почти пресъхнала, ала пролетно време се напълва.
image
Ето го Сики Кая в далечината. 
image

И в близък план...
image
Един черен щъркел се подслони горе като на наблюдателница. 
image
Поемаме към Хайранлар. 
image
Римският мост до Ненково, който е бил частично взривен от иманяри и в последствие местните са опитали да го възстановят. 
image
Скалата пате точно над Ненково, по пътя към Хайранлар.
image
Поемаме през гората. 
image
Скалата пирамида срещу Ненково и нивите на хората, в които отглеждат тютюн. 
image

image
Първият Пазител на Хайранлар...полегнал лежерно на високото, наблюдава минаващите по горските и траковите пътеки...
image
Малка част от светилището. Ще го показвам на сегменти, защото е доста дълго. Това е западната част.
image
Имам няколко любими фотографии от това пътуване и това е една от тях. 
image
Още един сегмент, малкото Мече изправено срещу големите....опитва нещо да им каже ли...
image
И Слончето...
image
Оригинална тракова пътека със стъпала. Траковите пътеки са ги оформяли директно в скалите, включително с много елегантни стъпала, а за римските пътища са ползвали трасето на траковите пътеки, върху което са редяли и заклинвали камъните.
image
Гъбата на Хайранлар. Изключително красива форма.
image
Терасовидно светилище.
image
Кончето...и край него още много интересни фигури...
image
Много ми харесаха бунарчетата, които са зидали за събиране на вода за животните. Уютни и чаровни. 
image
Пристигаме в имота на Гюнер, приятел на Коста. В момента не е вкъщи, по-късно ще го посетим в другата му къща, в Ненково. 
image
Тази къщичка са я построили Гюнер и синът му и е жилищната част от имота.
image
Ето и старата им къща.Тук каменните къщи са на по 300 години....
image
Едно любопитно теленце ни посреща...
image
От този ракурс гъбата ми прилича на вдигната към небето глава...
image
Източната част на светилището. 
image
Скалата с форма на лице на нещо между човек и маймуна....Коста я нарича Мутрата.
image
Отдалечен ракурс на източната част на светилището. 
image
Заобикаляме го отдолу, да видим терасите му. И откриваме стълба на иманяри, опитвали са се да преровят долапчетата. Стълбата бе отстранена от Коста.
image
Още тераси и долапчета.
image

image

image
Още една скала Пате...
image
И кладенче.
image
Ето лицето на човека-маймуна в друг ракурс, тук повече прилича на човек.
image
А тук ми прилича на възрастен човек, с вееща се назад коса...
image

Това са двете ненки. Приличат на женски гърди. Оттук е и името на село Ненково.
image
Съществото с качулка, част от Хайранлар-запад.
image
И още едно същество, доста мрачно гледа и сърдито.....
image
Отново гъбата, отблизо. 
image
Слизаме в Ненково.Това са кончетата на Гюнер. 
image
И малката му внучка, която живее в Холандия.
image

image
Жената и дъщерята на Гюнер ни почерпиха турско кафе и айран. Много ми хареса турското кафе, не бях пила такова. Жената на Гюнер ми хариза и цяла пита домашно масло, с невероятен аромат и вкус, и също планински чай, който си берат и сушат под стряхата. 
image

Наздраве! Утре продължаваме с пътешествието.




Гласувай:
18



1. vania23 - Родопите
21.08.2018 20:46
са магична планина, Веси... Аз не съм ходила в източната им част, а само в западната, но... мисля, че те навсякъде имат този магичен образ.
Завиждам ти за страхотните впечатления и благодаря, че ги споделяш и с нас!
цитирай
2. nedovolen - Поздравления, vesever! Уник...
21.08.2018 21:19
Поздравления, vesever!
Уникални снимки. Възхищавам се на тях и на вас.
Както ти писах по-рано, на 06.10.2018 нашият любимец Естас Тонне е в София. Дано организаторите са предвидили посещение в Родопите. Тук е бродил Орфей.
Посети ли, убеден съм, ще роди нов вид музика!
:)))
цитирай
3. vesever - Ваня, определено има Сила в тази ...
21.08.2018 21:44
Ваня, определено има Сила в тази планина, и аз се убедих.
И аз съм била само в западни Родопи и то съвсем малко, не бих казала, че ги познавам...
Дай Боже да имам още възможности да ходя!
цитирай
4. vesever - Недоволен, благодаря ти! Иска ми ...
21.08.2018 21:47
Недоволен, благодаря ти!
Иска ми се да видя и чуя Тонне, но още не знам как ще се развият нещата при мен в този период...
Да, представяш ли си, какво вдъхновение би родила Планината...
цитирай
5. nedovolen - Няма защо, vesever. Гледайки да...
22.08.2018 05:00
Няма защо, vesever.
Гледайки датите на снимките, по това време бях в едно селце над Пампорово. И миналата година пак. Една сутрин по това време /аз съм ранолегник и ранобудник :)/ чух такава песен, не бях чувал такова чудо. Беден ми е речника. Като че ли Господ и вси светии /да ме прощават/ бяха слезнали и пееха.Такива песни. Планината тръгна. . А беше само една жена. "Престраших" се и слезнах до групата. Песента бе свършила. Попитах кой пя, да го поздравя. Една кола тръгваше и ми казаха, че певицата с нея отпътува. Обещахме си нова среща. От вълнение не се сетих да взема контакти.
Дай Боже!
Амин!
цитирай
6. stih - Веси!
22.08.2018 05:31
Ти си любознателен човек, родолюбец и поет по душа!
Чудесни снимки и пояснителни бележки.
Наживо да бях стъпила по тези места, нямаше толкова много да видя.
Благодаря ти за приятната разходка из магичните източни Родопи!
Благословена да си!
цитирай
7. vesever - Недоволен, много хубаво прежив...
22.08.2018 10:22
Недоволен, много хубаво преживяване си имал, такива моменти се запомнят завинаги, нали!
Преди години и аз имах подобно преживяване, на Дунава, работех по един екологичен проект, като доброволец, нощувахме на палатки. Сутрин се курдисвах в 4.30 на брега, докато колегите сладко спят, обичах да седя и да гледам и слушам реката и птиците и да чакам слънцето. Една сутрин от един от островите чух женски глас, много нежна песен, неземно звучеше. Не успях да разбера кой пее, поначало тези острови доколкото знам не са позволени за достъп, а ние имахме разрешение от МОСВ, което финансираше този проект...
Още помня усещането от онази сутрин и наистина, такива мигове се помнят завинаги!
Поздрави!
цитирай
8. vesever - Еличка, много се радвам, че са те ...
22.08.2018 10:25
Еличка, много се радвам, че са те зарадвали постингите ми с фотографии и обяснения.
Толкова много видях и научих, че още не мога да го асимилирам и дори си мислех, че не давам достатъчно изчерпателна информация...но ми е драго, че съм те зарадвала.
Прегръдка!
цитирай
9. planinitenabulgaria - Радвам се, че тази поредица за Родопите е така четена и поради това ще изкажа
22.08.2018 13:13
едно мнение, защото познавам цялата Родопа:
Западните Родопи са география, а Източните - история.

Посещавайки ги от около 1960 г. до сега, стигнах до този извод.
цитирай
10. vesever - Коста, благодаря ти! Аз се впе...
22.08.2018 15:21
Коста, благодаря ти!
Аз се впечатлих от видяното, ако и да е съвсем малка част от всичко, а ако познавах целите Родопи, какво ли би било...
Дай Боже да мога да видя повече!
Поздрави!
цитирай
11. stela50 - Родопите... магична планина... моята...
22.08.2018 19:55
Великолепни снимки, невероятна виртуална разходка...
Прекрасен пост ! ... Благодаря, Веси.
Съгласна съм с Коста, а неговите постинги за Родопите са страхотни...
да, така е - Западните Родопи са география, а Източните - история.
Още от малка съм тръгнала по пътеките на тази вълшебна планина
с моите родители, влюбени в планината... после походи, екскурзии -
и през зимата е фантастично преживяване... Красота и сила, величие
и магия... каквото и да напиша, все няма да е достатъчно...
Поздрави и прегръдки !
цитирай
12. vesever - Таня, благодаря ти! Бих искала и ...
22.08.2018 20:19
Таня, благодаря ти!
Бих искала и аз да отида през зимата, със сигурност е величествено!
Това беше първото ми сериозно пътуване, преди съм била в Родопите за кратко и почти нищо не съм видяла.
Радвам се, че си имала възможност много да ходиш в Планината...аз може би ще си наваксвам пропуснатото...
Прегръдка и от мен!
цитирай
13. planinitenabulgaria - Реплка към коментиралата Госпожа в Коментар №11:
22.08.2018 21:18
Влизайки в гр. Трън в ляво има един изключително оригинален пътен знак под форма на паметник. В дясно има огромна табела:
От Трън по убаво нема!

Съгласен с написаното на табелата, защото познавам не само частта на Трънско в България, но и двете му трети, отхапани от Трънско и принадени към Западните покрайнини. Годеч има трагчната съдба на Трън. Там пък са оброците. Цяла Българиия е красива и жива история, но малко са тези, които отделят време да я упознаят.

цитирай
14. vesever - Onlooker, и аз благодаря!
22.08.2018 21:46
Onlooker, и аз благодаря!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4042798
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол