Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2011 11:08 - МАТРИАРХАТ
Автор: yuliya2006 Категория: Поезия   
Прочетен: 4541 Коментари: 10 Гласове:
20

Последна промяна: 11.01.2012 09:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ДЖУЛИЯ БЕЛ -ИЗБРАНИ СТИХОВЕ...вече на книжен носител
-------------------------------------------------------


Лачените Oбувки на Незнайния Войн (1979)

Bulgaria -1979 -Режисьор Рангел Вълчанов -Оператор Радослав Спасов -Музика Кирил Дончев



ПлэйкастДЖУЛИЯ БЕЛ- «МАТРИАРХАТ»;

 

image image





Я чедо да ти казувам,
от наше село по-убаво нема.
Ели зелени, върхове високи,
падне снег и сами останем.

Завчера доде при мен мома,
англичанка бела, па убава.
И ме пита мене оти нема,
мъже, къде са се скрили.

А я и казувам че умреха,
пиандурници, твар ненужна.
Моя дедо и той пиян ми посегна,
па я съм яка, убих го кат куче.

У наше село любов царува,
джамията доле, църквата горе.
Що да делим чедо, мъже нема,
пари нема, нищо нема.

А летоска доде семейство
а ние жени мъж не видели.
Нощем сън не ни лови, плачем
и его на умре, сега спим вече.

Така е чедо у наше село,
реката бучи денем и нощем.
Живота и той така мина
а ние живеем си - МАТРИАРХАТ.

 

ДЖУЛИЯ БЕЛ


 
 
Изображение: МАЙСТОРА - ВЛАДИМИР ДИМИТРОВ - МАЙСТОРА image
Текст: http://yuliya2006.blog.bg/ image

------------------------------






 


Тагове:   матриархат,


Гласувай:
20



1. stela50 - Поздрави ,Джул ...Много силно ,преминало през вековете сякаш
04.01.2011 13:19
и върнало се в същата действителност . Четеш между редовете ,и ти се плаче .
Страшно ми подейства ...може би днес е такъв ден .
Поздравления за постинга ! Чудесен е .
цитирай
2. moliv67 - по Фелини...
04.01.2011 21:39
Ходих да рисувам в едно село- Крета, близо до Мездра. Само жени , деца и баби.Мъже се връщаха пияни от пивоварната, вечер. И...явно всички сме си виновни. Дали това село вече го има. Имало такава планета, без мъжки пол... само амазонки и .... извини ме.
цитирай
3. yuliya2006 - Ходих да рисувам в едно село- Крета, ...
04.01.2011 21:42
moliv67 написа:
Ходих да рисувам в едно село- Крета, близо до Мездра. Само жени , деца и баби.Мъже се връщаха пияни от пивоварната, вечер. И...явно всички сме си виновни. Дали това село вече го има. Имало такава планета, без мъжки пол... само амазонки и .... извини ме.



благодаря от сърце! Не знаех как ще си приеме тази творба, дали ще бъде разб
Бях в едно родопско село, което може да стигнеш само ако е хубаво времето. Природата приказна но една река, която бучи някак подтискащо и силно. Но гледам от къщите все жени, усмихнати и ведри и ми говорят, смеят.Попитах ги защо не виждам мъже а те ми казват че умряли от пиене. Бях в шок и ги гледам а те говорят сякаш е нещо съвсем обикновенно нещо.После ми сочат една жена, пияния и мъж и посегнал и тя го убила, но той я пребивал с години.
Харесах една виличка, точно до реката а те ми говорят за нея че семейство я купили лятото но и онзи мъж умрял но не от пиене, от високо кръвно
Бях зашеметена от тази среща в едно обезлюдено село, което лятото се пълни с деца и чужденци.
А те ме гледат усмихнати и силни и просто никога няма да ги забравя.
Попитах ги каква вяра са , има църква, джамия а те се смеят и ми казват. Че при тях няма омраза, кой къде и в какво вярва там ходи, казват ми че няма омраза, че няма мъже, няма пари, няма нищо.
Но за мен в тези хора имаше дух от онзи силния, на българката, която въпреки разрухата, беднотията оцеляват задружно
И аз просто за миг го написах на някакъв непонятен за мен диалект. Но както казва моя приятел Яким Дяков , музата не пита на какъв език ще го напишеш и как, просто пишеш.
Написах и още две творби с него но прототипите са други.
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ

цитирай
4. yuliya2006 - и върнало се в същата действител...
04.01.2011 21:47
stela50 написа:
и върнало се в същата действителност . Четеш между редовете ,и ти се плаче .
Страшно ми подейства ...може би днес е такъв ден .
Поздравления за постинга ! Чудесен е .


Просто бях потресена от срещата с тези хора.И аз не знам как го написах на някакъв език който не познавам, дори не знам какъв е.Тези хора говореха на друг диалект, но аз го написах с този. Нека ме бесят за това ама аз съм див кон, в релси не влизам и съм за малко.
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
5. moliv67 - гадно..., но пък явно истинско
04.01.2011 22:19
музите, нали знаеш, трябва им огромна торта и ииии. СЪЛЗА.
цитирай
6. yuliya2006 - музите, нали знаеш, трябва им ог...
04.01.2011 22:33
moliv67 написа:
музите, нали знаеш, трябва им огромна торта и ииии. СЪЛЗА.



МОЛИВЧЕ, КАЧИХ ЕДИН ОТ НАЙ-ВЕЛИКИТЕ БЪЛГАРСКИ ФИЛМИ..И КАРТИНАТА НА МАЙСТОРА..НЕНАДМИНАТА..УНИКАЛНА..БЪЛГАРСКА

ЗА ТОВА ПО СВЕТА НИ СВАЛЯТ ШАПКА! А ВЧЕРА СИ ОТИДЕ СЛАВЕЯ НА ТРАКИЯ - НАДКА КАРАДЖОВА..СЪЩО ЕДНА ОТ ВЕЛИКИТЕ!

С ОБИЧ ДЖУЛ
цитирай
7. moliv67 - да
04.01.2011 23:01
странно, но интересни хора се споминаха наскоро.
цитирай
8. yuliya2006 - странно, но интересни хора се сп...
05.01.2011 10:38
moliv67 написа:
странно, но интересни хора се споминаха наскоро.



ТАКА Е ПРИЯТЕЛЮ..НЕ САМО ИНТЕРЕСНИ, НО ОСТАВЯЩИ ДИРЯ В ПЯСЪКА НА ЖИВОТА

С ОБИЧ ДЖУЛ
цитирай
9. zvezdichka - Изгледах клипчето
11.01.2011 21:25
на филма. Заинтригува ме :).
А стиха - тъжен е, но е добър!
цитирай
10. yuliya2006 - на филма. Заинтригува ме :). А стиха ...
11.01.2011 22:03
zvezdichka написа:
на филма. Заинтригува ме :).
А стиха - тъжен е, но е добър!



ВЕЛИК БЪЛГАРСКИ ФИЛМ Е..ВЕЛИК! ПО АВТЕНТИЧЕН НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА ГО НАПРАВИ..НИКОЙ..ХИЛЯДИ ПЪТИ МОГА ДА ГО ГЛЕДАМ..ХИЛЯДИ!

БЛАГОДАРЯ ТИ ЗВЕЗДА НА БЛОГ БЪЛГАРСКИ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7393769
Постинги: 1507
Коментари: 12079
Гласове: 61512
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930