Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2011 21:09 - ГОЛЕМИТЕ ПОЕТИ НА БЪЛГАРИЯ - МАРГАРИТА ПЕТКОВА
Автор: yuliya2006 Категория: Поезия   
Прочетен: 13107 Коментари: 18 Гласове:
28

Последна промяна: 20.04.2011 21:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 


сряда- 20 април - среща "на живо" с МАРГАРИТА ПЕТКОВА
21.00 - 22.00
място-ФЕЙСБУК
страница-
ВЕЧЕРЕН КОНТЕКСТ

БЪДЕТЕ ТОЧНО НАВРЕМЕ!
МЕСТАТА СА НЕОГРАНИЧЕНИ!


http://www.facebook.com/pages/%D0%92%D0%95%D0%A7%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%9D-%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A1%D0%A2/164670310256865


ДИВА КЪПИНА

 

 

Като дива къпина съм – ни хубост у мене, ни сладост.

Стипчива съм, но мога да утоля някому глада и жаждата.

Крехки са ми уж корените, а за скалата здраво се вкопчват.

Не мога да вирея върху паркетна почва.

Стигат ми ласката на дъжда и на слънцето топлината

(а по душата ми – следи от зъбите на вятъра)

Като дива къпина съм – предупреждавам.

Когато нехайно посягат към мене –

умея до кръв да ранявам.

Внимавай ! Да не се закачиш, както случайно си свърнал –

няма отърване



image

МАРГАРИТА ПЕТКОВА - Плэйкаст «* * *»

";

 

image image



* * *

 

Нямам нерви за дълги любови,
а кратките - не ми приличат.
Да не мислиш, че нещо ново
казваш с това Обичам те?
Да не мислиш, че ще се срути
светът след моето тръгване?
Уверявам те - много пъти
са ме лъгали. И съм лъгала.
А пък Земята си е на мястото.
Само сезонът се сменя.
Крайно време е да си наясно,
че всичко е само временно.
А аз - най-временната от всичко.
Най-кратката. Невъзможната.
Лесни любови - не ми приличат.
А трудната - ще я можеш ли?
Хм, да опиташ ли ти е щукнало?
Добре - да живее рискът!
Хайде сега - отведи ме оттука!
Ако ти стиска.


Маргарита Петкова

 

 

http://truden.com/article609.html

 руски сайт
http://www.playcast.ru/view/1548565/4599732d963521852412a20f3ff6657d3c836ea3pl

ПЛАТЕНО СЪОБЩЕНИЕ
http://www.playcast.ru/view/1550017/c912947d88a7c146b92b36f25d381070c9ec7901pl

ПЛАТЕНО СЪОБЩЕНИЕ
http://www.playcast.ru/view/1550030/ab9a7b0ffe6baf2724d3e1448368b8e8cbdc7b0dpl

 

Звук: инструментальная музыка image image
Изображение: http://download.playcast.ru/uploads…81.jpg image
Текст: http://truden.com/article609.html Маргарита Петкова image


Armik, Rosas del Amor






Гласувай:
28



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Браво!
20.04.2011 21:13
Маргарита Петкова е от най-ярките имена в поезията ни.
Сравнена с тукашните бездарни графоманки, имащи се за поетеси, е класика.
Отлично е, че я представяш.
цитирай
2. yuliya2006 - Маргарита Петкова е от най-ярките ...
20.04.2011 21:16
prizrakyt написа:
Маргарита Петкова е от най-ярките имена в поезията ни.
Сравнена с тукашните бездарни графоманки, имащи се за поетеси, е класика.
Отлично е, че я представяш.



НА ЖИВО С МАРГАРИТА ПЕТКОВА
СРЯДА | 20 април | Среща „наживо“ с Маргарита Петкова
21.00–22.00 часа
Място: ФЕЙСБУК
Страница: ВЕЧЕРЕН КОНТЕКСТ
Бъдете точно навреме!
Местата са неограничени!

http://www.facebook.com/pages/%D0%92%D0%95%D0%A7%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%9D-%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A1%D0%A2/164670310256865
цитирай
3. iliada - Поздрави за постинга , Джу!
20.04.2011 21:16
Пускам го при мен в Фейсбук?Надявам се да може!
Прегръдки!
цитирай
4. yuliya2006 - Пускам го при мен в Фейсбук?Надявам ...
20.04.2011 21:27
iliada написа:
Пускам го при мен в Фейсбук?Надявам се да може!
Прегръдки!



МАРГАРИТА ПЕТКОВА - ЕДНА ДРЪЗКА ПОЕТЕСА, КОЯТО РАЗБИ КАНОНИТЕ..КОЯТО ОСВОБОДИ ДУХЪТ И ПОКОРИ БЪЛГАРИЯ!
цитирай
5. stela50 - Истинска поезия ,хубава ...
20.04.2011 22:11
Поздрави за постинга ,Джул !
цитирай
6. yuliya2006 - Поздрави за постинга, Джул ! ...
20.04.2011 22:13
stela50 написа:
Поздрави за постинга ,Джул !



ПЛАТЕНО СЪОБЩЕНИЕ

За да си гледате вашата работа,
вместо да ме предъвквате тайно:
кога съм силна, кога слаба,
кога съм трезва, кога - пияна,
с кого се смея, кого оплаквам,
кой ме целува в тъмното,
кой ми заспива на рамото ласкаво,
под чии мигли осъмвам,
с колко захар си пия кафето
и кой ми вгорчава дните,
наистина ли са дяволски светли
очите ми ненаситни,
кого наяве наричам "мили",
кого ранявам с усмивка
и каква е все пак фамилията
на Оня Иван - от стиховете ми,
дали във Петрич или във Варна
ще пална някому къщата,
ДЕКЛАРИРАМ, че всичко е вярно.
Внимавайте, като преглъщате.


МАРГАРИТА ПЕТКОВА
http://truden.com/article609.html
цитирай
7. kalin8 - Поздрави!
20.04.2011 22:37
Чудесен постинг, Джу!
Б.
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - Обичам Марги!
21.04.2011 00:36
Дано види това, Джул! Тя заслужава този подарък. :) Ще се зарадва... Поздрави за постинга!:)
цитирай
9. yuliya2006 - Дано види това, Джул! Тя заслужава ...
21.04.2011 06:58
malchaniaotnadejda7 написа:
Дано види това, Джул! Тя заслужава този подарък. :) Ще се зарадва... Поздрави за постинга!:)



ДРУГАТА СРЯДА ПАК ЩЕ БЪДЕ "НА ЖИВО" ОБЕЩА ГО В ЕФИР...

А ПОСТИНГА ГО Е ВИДЯЛА И КОМЕНТИРАЛА ЕТО ДОКАЗАТЕЛСТВО

юлия михайловаMargarita Petkova
http://yuliya2006.blog.bg/poezia/2011/04/20/golemite-poeti-na-bylgariia-margarita-petkova.733088#last_comment

БЛОГА НА ДЖУЛИЯ БЕЛ :: ГОЛЕМИТЕ ПОЕТИ НА БЪЛГАРИЯ - МАРГАРИТА ПЕТКОВА
yuliya2006.blog.bg
БЛОГА НА ДЖУЛИЯ БЕЛ :: ГОЛЕМИТЕ ПОЕТИ НА БЪЛГАРИЯ - МАРГАРИТА ПЕТКОВА
преди 9 часа · Харесва ми · · Сподели · Преглед на приятелството
Viktor Krystev, Margarita Petkova и 2 други харесват това.

Margarita Petkova
Благодаряаааа!:)
преди 6 часа · Не харесвам · 1 човек

юлия михайлова
МАР,БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА ТАЗИ ПРЕКРАСНА ВЕЧЕР!ГОЛЕМИЯ ТВОРЕЦ Е И ГОЛЯМА ДУША...ЕДНО МИЛО ДЕТЕ...ЕДНА ВЛЮБЕНА ЖЕНА..
.С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
10. yuliya2006 - Атанаска-Таня Пеева Милааааа, ...
21.04.2011 07:01
Атанаска-Таня Пеева
Милааааа,изпревари ме...Това е едно от любимите ми стихотворения на Маргарита Петкова-тъкмо се канeх да си го кача тези дни в моите бележки.Явно и двете имаме еднакви усещания....Благодаря ти!!!!
преди 7 минути · Харесва ми

юлия михайлова
НАСИ, ТЕЛЕПАТИЯТА ДЕЙСТВА ЗНАЕШ ГО..А МАРГАРИТА Е БЛИЗКА ПО ДУХ..НЕПОКОРНА..ДРЪЗКА И ПРЕКРАСНА! С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
преди няколко секунди · Харесва ми
цитирай
11. yuliya2006 - Чудесен постинг, Джу! Б. КАЛИН, ...
21.04.2011 07:04
kalin8 написа:
Чудесен постинг, Джу!
Б.



КАЛИН, ЕТО КАКВО ОТГОВОРИ НА МОЯ ВЪПРОС МАРГАРИТА ПЕТКОВА

юлия михайлова ВЕЧЕРЕН КОНТЕКСТ
МАРГАРИТА, КОЛКО Е САМОТЕН ГОЛЕМИЯ ТВОРЕЦ? С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
преди 9 часа · Харесва ми ·

Margarita Petkova и Elena Dinkova харесват това.

Margarita Petkova
Ами... колкото му стиска:) Апропо аз никога не съм се чувствала самотна. Може би от това, че "не съм сама":)))
преди 8 часа харесвам ми · 6 души

юлия михайлова
САМА СЪС СЕБЕ СИ И СВОЯ СВЯТ НЕОБИКНОВЕН...
преди 8 часа · Харесва ми · 1 човек
цитирай
12. yuliya2006 - Гергана Чукарска Имам констр...
21.04.2011 07:08
Гергана Чукарска
Имам конструктивно предложение: часът на срещата от другата сряда да се увеличи от един на два часа. Аз не успявам дори да изчета коментарите, а те са стойностни, сиреч - важни за мен. Моля, ако Маргарита няма нищо против, да се гласува единодушно предложението ми.
преди 8 часа ·

ВЕЧЕРЕН КОНТЕКСТ
Стига гостът ни да е съгласен, сигурен съм, че можем и да осъмнем с него.
преди 8 часа ·

Margarita Petkova
А, нааправо ме съгласихте от третия път:)))
преди 8 часа ·
цитирай
13. mt46 - Поздрав!
21.04.2011 12:22
М. Петкова е достойна наследница на "вечната и святата", на Ел. Багряна...
цитирай
14. mariposatracionera - Много истинска, остроумна, няма ...
21.04.2011 15:31
Много истинска, остроумна, няма шест -пет, и едновременно с това ранима. А чувството й за хумор е искрящо.
Радвам се, че я имаме в съвременната си литература. Тя - осъзнава го или не - е тайният стремеж на българката да има смелостта да бъде такава в отношението с другия пол / малко усукано се изразих, sorry/
Благодаря ти за чудесния постинг, Джули!
цитирай
15. yuliya2006 - М. Петкова е достойна наследница на ...
21.04.2011 21:21
mt46 написа:
М. Петкова е достойна наследница на "вечната и святата", на Ел. Багряна...



"Аз съм жена, дарена с много любов. Благодаря на Господ за всички тези мъже, които са ме обичали!" - Маргарита Петкова

"Всеки неин стих звучи като предвестие. Тази Маргарита, тази изящна душа, истинска във всичко, като че ли е измислена от някой Гьоте, за да я противопостави на дяволското здравомислие." - Любомир Левчев

"Нейната поезия е страхотна - земна, градска и сантиментална, с рефлекси и драми. Фактът, че съм изпяла десетки песни по нейни стихове, е красноречив - харесвам поезията й, вълнува ме изключително много." - Богдана Карадочева

цитирай
16. yuliya2006 - Много истинска, остроумна, няма ...
21.04.2011 21:24
mariposatracionera написа:
Много истинска, остроумна, няма шест -пет, и едновременно с това ранима. А чувството й за хумор е искрящо.
Радвам се, че я имаме в съвременната си литература. Тя - осъзнава го или не - е тайният стремеж на българката да има смелостта да бъде такава в отношението с другия пол / малко усукано се изразих, sorry/
Благодаря ти за чудесния постинг, Джули!



...Той ме целуна нежно.
Припърха дъхът му по устните ми.
Случи се неизбежното,
небрежно до днес пропускано.
...
Слънце нехайно просветна.
...
То ме целуна.Нежно.
Под покрива на небето.
Бягайки от неизбежното
Връхлетях право в ръцете му.
Маргарита Петкова

***

...Дъждът бе приковал обувките ми
И по мъжки ревниво от моите устни
Отмиваше дългите твои целувки.
Маргарита Петкова,Спомен'77

***

...Сега съм с тебе.
Имам минало. Нямам грях.
Пръстите ти са ми гребен
Среши косата ми и изтрий
с целувки всички предишни
От тук нататък си само ти.
И само аз съм - виж ме.
Маргарита Петкова

***

...И щом убийственото пълнолуние
В нощта ти като хапче загорчи -
През километрите ще те целуна
По най-зелените в света очи.
Маргарита Петкова

***

...Казвал ли съм ти някога, че те обичам?
Сега ще ти го кажа - тук, насред улицата.
Защо ме гледаш така, мое умно момиче?
Истина е, а не просто приумица.
Ето виж - ще спра скандално трамваите
И на кръстовището ще те целувам задъхано!
Дай си ръката, мое момиче случайно -
Ще си дойде на мястото всичко,
допреди малко
объркано!
Маргарита Петкова

***

...Полуделите дървета улиците ще препречват,
за да може някой тайно
пръстите ми да целуне.
Маргарита Петкова

***

...Ти ме целуваш на прага.
Тихо е в чуждата къща.
Ключът под камъка ляга
и обещава завръщане.
Маргарита Петкова, Виновност

***

...нека да те имам още малко,
както снощи - приказен и лунен...
Спи и ме сънувай неразплакана...
После аз сама ще те целуна.
Маргарита Петкова, Спящият красавец
цитирай
17. mt46 - Добро утро!...
22.04.2011 07:10
Усещам, че М. Петкова е извор на вдъхновение за доста млади поетеси... :))
цитирай
18. yuliya2006 - Усещам, че М. Петкова е извор на в...
22.04.2011 17:59
mt46 написа:
Усещам, че М. Петкова е извор на вдъхновение за доста млади поетеси... :))



ОБРАТНАТА СТРАНА НА ЛУНАТА

Хайде, разказвай ми за жена си –
колко е свястна, колко е готина,
как в очите те гледа прехласнато,
какви вкуснотийки готви.
Как ти подрежда по цвят чорапките,
как сръчно си сгъва ризите,
колко е нежна, колко е сладка
и никак не е капризна.
Как сам-самичка се справя с всичко,
как те обгръща с внимание,
как ти – разбира се – я обичаш,
как втора такава – няма.
Как тя непрестанно за тебе мисли –
през час звъни да те пита
бира ли пиеш или уиски
и сърчицето ти в ритъм ли е.
Как и насън не ти дава мира
нейната кроткост и крехкост...
Разказвай ми, докато събираш
по пода пръснати – дрехите ми.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7364595
Постинги: 1506
Коментари: 12079
Гласове: 61495
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031