Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.05.2011 20:24 - КОЛКО СТРУВА СВОБОДАТА
Автор: yuliya2006 Категория: Поезия   
Прочетен: 7164 Коментари: 17 Гласове:
16

Последна промяна: 31.03.2012 09:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Владимир Высоцкий Вершина


Плэйкаст «ДЖУЛИЯ БЕЛ - КОЛКО СТРУВА СВОБОДАТА» ";

 

 image


Колко струва свободата,
която трябва да платиш.
За да твориш, за да можеш,
истини, да ги рисуваш в стих.


Колко струва свободата,
да се опазиш, да си жив.
От делфини уж найвни
и от акули озъбени от гняв.


Колко струва свободата,
когато те притискат и си ням.
Да кажеш НЕ с усмивка
и с болка от загуба да продължиш.


Колко струва свободата,
ако я няма, какво си ти?
Жалък червей лазещ по земята
и молещ се за мъничко живот.

14.08.2007

ДЖУЛИЯ БЕЛ
http://www.playcast.ru/view/642193/0711b7ecab4a32afc73ddc2e83af70207159fca4pl
 

Звук: ВЛАДИМИР ВИСОЦКИ image image
Изображение: http://www.playcast.ru/uploads/2008…12.jpg image
Текст: yuliya_2006 image





Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bven - Колко струва свободата, ако я няма, какво си ти? Много трябва да се замислим за това, Джули.
11.05.2011 20:30
Прекрасно е да знаеш, че си свободен! Усетили ли сме го и ние?
Хубава вечер!:)
цитирай
2. yuliya2006 - Прекрасно е да знаеш, че си свобо...
11.05.2011 20:34
[quote=bven]Прекрасно е да знаеш, че си свободен! Усетили ли сме го и ние?
Хубава вечер!:)[/

Колко струва свободата,
която трябва да платиш.
За да твориш, за да можеш,
истини, да ги рисуваш в стих
МАР, ЗА НЯКОИ ЦЕНАТА Е НАПИСАНОТО, НИКОГА ДА НЕ ВИДИ БЯЛ СВЯТ
ЗА ДРУГИ ЦЕНАТА ГИ ПРЕВРЪЩА В РАЗНАСЯЩО ЧУЧЕЛО И ВСЕКИ ГО СОЧИ С ПРЪСТ И ХРАЧИ ПО НЕГО
ЦЕНАТА Е СКЪПА , НО ТЕЗИ ХОРА ПО НЕВЕДОМИТЕ ПЪТИЩА НА СЪДБАТА ОСТАВЯТ ДИРЯ

ТЕ СЪБАРЯТ ДОГМИ, ЛИЦЕМЕРИЕ, ФАЛШ И ОТВАРЯТ ПЪТЕКИ ЗА ДРУГИТЕ...
ТАКЪВ БЕ ВИСОЦКИ, ОНАЗИ БЯЛА ЛЯСТОВИЦА В ЕДИН ОКОВАН СВЯТ, В КОЙТО ИМАШЕ ВСИЧКО ... РАБОТА И СИГУРНОСТ, НО НЯМАШЕ САМО ЕДНО...СВОБОДА
И ТОЙ СЕ СРУТИ КАТО БЕЗПЛОДЕН, ОПАСЕН ВЪПРЕКИ СВЕТЛИТЕ ИДЕИ, ВЪПРЕКИ ГОЛЕМИТЕ НАДЕЖДИ..
МОЖЕ БИ Е РАНО ОЩЕ ЗА ТОЗИ МЕЧТАН СВЯТ, МИСЛЕНЕТО НИ Е ЕГОИСТИЧНО, МАТЕРИАЛНОТО...
БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА КОМЕНТАРА! И ЗНАЕШ ЧЕ ТУК ФИЛОСОФСКИ СТИХОВЕ НЕ СА НА МОДА..ТУК СЕ ХАРЕСВАТ ОНЕЗИ ЗА СТРАДАНИЕТО НА ДУШАТА РАНЕНА В ЛЮБОВТА ИЛИ ВЪЗТОРГА ОТ ДОКОСВАНЕТО НА ТЕЛАТА

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

цитирай
3. анонимен - Виж отговора тук.
11.05.2011 20:49
http://gindev.blog.bg/drugi/2011/05/11/godishninata-ot-pobedata.745227
цитирай
4. yuliya2006 - http://gindev. blog. bg/drugi...
11.05.2011 20:52
kushel написа:
http://gindev.blog.bg/drugi/2011/05/11/godishninata-ot-pobedata.745227



Владимир Висоцки
АЗ НЕ ОБИЧАМ



Аз не обичам изхода фатален
и няма да ми писне да съм жив.
И мразя се, когато съм печален,
когато пея, а не съм щастлив.
Аз хладния цинизъм не обичам
/Не вярвам във възторга въобще!/,
през рамото ми някой да наднича,
писмата ми друг да ги чете.

Аз мразя разговори полусмели,
полунеща да шепнат с полуглас.
Аз ненавиждам в гръб когато стрелят,
когато в упор стрелят - мразя аз.

Аз не обичам с клюки да се калям,
а също и съмнението зло.
Аз не обичам змийски да ме галят,
с желязо да ми стържат по стъкло.

Аз мразя ситите душички, свити,
аз предпочитам истинския риск.
Да бъдеш честен вече е събитие
и чест е днес да бъдеш ти сплетник.

Аз мразя счупени крила да виждам,
изпитвам жал, но само към Христа.
Насилието както ненавиждам,
така и ненавиждам слабостта.

И мразя се, когато се страхувам.
Когато бият някой без вина.
Когато във душата ми нахлуват
и в нея храчат своята злина.

Аз мразя - и манежи, и арени -
там сменят милиона за петак.
Дори след най-големите промени
аз няма да ги заобичам пак.


Превод от руски: Румен Леонидов
цитирай
цитирай
5. kalin8 - Поздрави, Джу!
11.05.2011 22:09
Б.
цитирай
6. yuliya2006 - Б. БЛАГОДАРЯ ! Без лична свобода ...
11.05.2011 22:12
kalin8 написа:
Б.



БЛАГОДАРЯ !
Без лична свобода няма истински творец,той не е искрен и е фалшив.Цената, всеки решава или на върха или червей...

с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ

Бягам аз, но някак по-различно,
по роса,из локви, по наклон.
Щом е раванлия- по-различно
нещо има,казват,в този кон.

С рани на гърба,треперя аз,
хълбоците-целите вода.
Бих препускал във табуна аз,
ала без седло и без юзда.

.........................
ВЛАДИМИР ВИСОЦКИ
цитирай
7. stela50 - Хубав и размислящ стих ...и невероятната песен на Висоцки .
11.05.2011 22:33
Колко струва свободата ...безценна е ,нали ...
Благодаря ,прекрасен постинг !
цитирай
8. magity - Свободата струва
11.05.2011 22:47
толкова колкото сме готови да дадем, за да се почувстваме свободни. Струва ужасно много и ужасно малко. Ужасно много струва за онези, които я нямат и се стремят към нея. Ужасно малко за онези, които я имат. Свободата няма цена.
Поздрави и приятна вечер Джулия!
цитирай
9. yuliya2006 - Колко струва свободата. . . безц...
11.05.2011 22:47
stela50 написа:
Колко струва свободата ...безценна е ,нали ...
Благодаря ,прекрасен постинг !



Стела, бях провокирана от робското, купено медийно пространство у нас
За мен няма свобода да пишеш, защото знаеш че няма да те убият за да станеш герой
НЕ, ТЕ ПРОСТО ЩЕ ТЕ НАПРАВЯТ ЗА СМЯХ ИЛИ ВКАРАТ В СЪДА А ТАМ ТРЯБВА ДА ИМАШ ПАРИ ЗА ДА СЕ ИЗМЪКНЕШ
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ


Врьх

Тук климатът друг е, тук не е поле -
лавини разперват тук снежни криле
и каменопади по хребета глухо реват.
И може да свърнеш, да минеш встрани,
но ние избираме стръмни стени
опасни и страшни подобно на боен път.

Не си ли рискувал, не си ли бил там -
то значи не си се изпитал сам,
пък нека си свалял звезди от небето в нощта.
Не ще видиш долу, под ниския свод,
за целия свой разумен живот
и мъничка част от всички чудесни неща.

Ни рози ще има, ни траурен креп
и паметник няма да стане за теб
гам камъкът, който веднъж покой ти е дал.
Като вечен огън в прозрачния ден
ще бляска само върхът оснежен,
до който да стигнеш така и не си успял.

И нека говорят, да, нека твърдят,
че няма в света по-безсмислена смърт
от тази да паднеш замръзнал в алпийския студ.
Но други ще дойдат - и дом, и уют
сменили за риск и безпримерен труд,
за да извървят докрай твоя последен маршрут!

Гранитни отвеси! - Е, брат, не се май.
Ти своята слабост пред тях обуздай.
По хребета са ненадеждни и лед, и скали.
Надявай се само на свойте ръце,
на братското рамо по общо въже
и клинът, и куките да издържат се моли.

Сечем стъпалата - ни крачка назад!
И от напрежение зазива се свят.
Но ти към върха приближаваш задъхан и блед.
...Светът е под тебе. Щастлив си и ням.
И мъничко само завиждаш оттам
на другите, чийто връх е все още напред...



© Росен Калоферов. Превод, 1989Rosen Kaloferov

цитирай
10. yuliya2006 - толкова колкото сме готови да да...
11.05.2011 22:51
magity написа:
толкова колкото сме готови да дадем, за да се почувстваме свободни. Струва ужасно много и ужасно малко. Ужасно много струва за онези, които я нямат и се стремят към нея. Ужасно малко за онези, които я имат. Свободата няма цена.
Поздрави и приятна вечер Джулия!


МАГИ, БЛАГОДАРЯ ТИ!


И АЗ ПРЕЗРЯХ НАСИЛИЕТО.АЗ -

ПРИНЦ ХАМЛЕТ - ПЛЮХ НА ДАТСКАТА КОРОНА.

НО В ТЯХНИТЕ ОЧИ БЯХ ЛУД ЗА ВЛАСТ -

УБИВАХ ПРЕТЕНДЕНТИТЕ ЗА ТРОНА



ПРОЗРЕНИЕТО Е БОЛЕЗНЕН ВИК.

СМЪРТТА Е В НАС. И НИЕ С ВСИЧКИ СИЛИ

ПРИПЛИТАМЕ ЗА ОТГОВОР ЕЗИК,

БЕЗ НУЖНИЯ ВЪПРОС ДА СМЕ ОТКРИЛИ



ВЛАДИМИР ВИСОЦКИ
цитирай
11. kasnaprolet9999 - Прекрасен сти и клип. Човек се ст...
11.05.2011 23:29
Прекрасен сти и клип.Човек се стреми към свободата, но никога не може да я посигне в пълнота, защото всичко е взаимно обвързано-синджир марка. Свобода се постига в мечтите и затова е хубаво да се мечтае, за да имаме цели , за да се стремим да ги постигаме.
цитирай
12. kleopatrasv - Не се продава! Безценна е! ...
12.05.2011 10:08
Не се продава! Безценна е!


Колко струва свободата,
когато те притискат и си ням.
Да кажеш НЕ с усмивка
и с болка от загуба да продължиш!
цитирай
13. yuliya2006 - Прекрасен сти и клип. Човек се ст...
12.05.2011 15:28
kasnaprolet9999 написа:
Прекрасен сти и клип.Човек се стреми към свободата, но никога не може да я посигне в пълнота, защото всичко е взаимно обвързано-синджир марка. Свобода се постига в мечтите и затова е хубаво да се мечтае, за да имаме цели , за да се стремим да ги постигаме.



Своенравни коне

По ръба на пропастта, почти на края й самия,
аз конете съм подгонил и с камшика си ги бия...
Въздух тук не ми достига, вятъра, мъглата пия -
чувствам с гибелен възторг: пропадам аз, ще се разбия!

Забавете ход, коне, ход малко забавете!
Нека бича плющи полудял!
Ах, защо тъй своенравни случиха ми се конете -
не докрай доживял, ще умра недопял.

Аз ще ги напоя, ще допея стиха -
миг поне още да постоя на ръба...

Зная аз - от урагана като прах ще съм пометен
и с шейната ще ме носят във галоп по пътя леден -
свойта крачка непокорна вий, коне, поукротете,
удължете с малко пътя към приюта ми последен!

Забавете ход, коне, ход малко забавете!
Стига този камшик е свистял!
Ах, защо тъй своенравни случиха ми се конете -
не докрай доживял, ще умра недопял.

Аз ще ги напоя, ще допея стиха -
миг поне още да постоя на ръба...

Ний успяхме, че при Господ няма гости закъснели,
а тези ангели защо така зловещо са запели?
Заридала ли камбана лее тези скръбни трели,
или сам така крещя да спрат конете полетели?

Забавете ход, коне, ход малко забавете!
Аз ви моля - недейте летя!
Ах, защо тъй своенравни случиха ми се конете -
да допея поне, тъй и недоживял!

Аз ще ги напоя, ще допея стиха -
миг поне още да постоя на ръба...



© Светлозар Ковачев. Превод, 2009Svetlozar Kovachev
цитирай
14. yuliya2006 - Не се продава! Безценна е! ...
12.05.2011 15:29
kleopatrasv написа:
Не се продава! Безценна е!


Колко струва свободата,
когато те притискат и си ням.
Да кажеш НЕ с усмивка
и с болка от загуба да продължиш!


Маски

Навярно изигран съм и рева
от смях като пред криво огледало:
ухилени усти, халки в носа -
като венециански карнавал е!

Край мене в танц тълпата се тресе
и в своя кръг въвлича ме и тласка,
и моето - нормалното лице
навярно всички взели са за маска.

Конфети, блясък... Да, но не за мен...
А маските упрекващо ме зяпат,
че тактът пак от мен е нарушен,
и стъпвам на партньора по краката.

Оттук да бягаш нещо те зове...
Или ведно със тях се весели ти?...
Надявай се под маски-зверове
лица човешки все пак да са скрити.

В перуки, в маски са като един -
от приказки или от книги взети...
Стои отляво тъжен арлекин,
палач е друг, безумен - всеки трети.

Един да се изкара иска бял,
друг образа си крие от огласа,
а някой да познай не би успял
лицето си от вечната гримаса.

Насред смеха избива ме на плач,
тъй както в хоровода съм се хванал:
току виж, някой с маска на палач
харесал я и с нея си останал?

Току виж арлекинът затъжи
завинаги с лицето си печално;
или глупецът тъпия си вид
забрави на лицето си нормално?






Аз по петите маските следя,
но всякакви въпроси са опасни -
току виж всички маски се свалят,
а там - полулица и полумаски?






И как да не проспя добро лице,
как честните надеждно да открия? -
Надянали са маски всички те,
лицето си в скала да не разбият.

Аз тайната на маските разбрах -
уверен съм във точния анализ:
с безлични маски някои от тях
предпазват се от храчки и шамари.



© Светлозар Ковачев. Превод, 2009Svetlozar Kovachev

цитирай
15. yuliya2006 - КАЧВАМ КОМЕНТАРА НА ТАНЯ ПЕЕВА ОТ ФЕЙСБУК
13.05.2011 21:24
Атанаска-Таня Пеева ‎"Колко струва свободата,
когато те притискат и си ням.
Да кажеш НЕ с усмивка
и с болка от загуба да продължиш."
преди няколко секунди · Не харесвам · 1 човек
юлия михайлова НАСИ, КАЧВАМ КОМЕНТАРА КЪМ ПОСТИНГА!
Преди 2 секунди. · Харесва ми
цитирай
16. анонимен - AIBsMnOIYcrjmHRrEJ
21.06.2011 15:49
Real brain power on display. Thanks for that asnewr!
цитирай
17. анонимен - ZPsHdjFhFKjpXYt
21.06.2011 18:28
What a joy to find soemone else who thinks this way.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7364958
Постинги: 1506
Коментари: 12079
Гласове: 61495
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031