Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2012 09:39 - МАТРИАРХАТ
Автор: yuliya2006 Категория: Поезия   
Прочетен: 5790 Коментари: 15 Гласове:
23

Последна промяна: 11.01.2012 09:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ДЖУЛИЯ БЕЛ -ИЗБРАНИ СТИХОВЕ...вече на книжен носител
-------------------------------------------------------


Лачените Oбувки на Незнайния Войн (1979)

Bulgaria -1979 -Режисьор Рангел Вълчанов -Оператор Радослав Спасов -Музика Кирил Дончев



Плэйкаст ДЖУЛИЯ БЕЛ- «МАТРИАРХАТ»;

 

image image





Я чедо да ти казувам,
от наше село по-убаво нема.
Ели зелени, върхове високи,
падне снег и сами останем.

Завчера доде при мен мома,
англичанка бела, па убава.
И ме пита мене оти нема,
мъже, къде са се скрили.

А я и казувам че умреха,
пиандурници, твар ненужна.
Моя дедо и той пиян ми посегна,
па я съм яка, убих го кат куче.

У наше село любов царува,
джамията доле, църквата горе.
Що да делим чедо, мъже нема,
пари нема, нищо нема.

А летоска доде семейство
а ние жени мъж не видели.
Нощем сън не ни лови, плачем
и его на умре, сега спим вече.

Така е чедо у наше село,
реката бучи денем и нощем.
Живота и той така мина
а ние живеем си - МАТРИАРХАТ.

 

ДЖУЛИЯ БЕЛ


 
 
Изображение: МАЙСТОРА - ВЛАДИМИР ДИМИТРОВ - МАЙСТОРА image
Текст: http://yuliya2006.blog.bg/ image



Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. daan - :)
11.01.2012 10:15
интересе стих
верувам дека има много мажи што би сакале да се преселата да живеат таму:)))
цитирай
2. yuliya2006 - интересе стих верувам дека има ...
11.01.2012 10:19
daan написа:
интересе стих
верувам дека има много мажи што би сакале да се преселата да живеат таму:)))



Не знаех как ще си приеме тази творба, дали ще бъде разбрана
Бях в едно родопско село, което може да стигнеш само ако е хубаво времето. Природата приказна но една река, която бучи някак подтискащо и силно. Но гледам от къщите все жени, усмихнати и ведри и ми говорят, смеят.Попитах ги защо не виждам мъже а те ми казват че умряли от пиене. Бях в шок и ги гледам а те говорят сякаш е нещо съвсем обикновенно нещо.После ми сочат една жена, пияния и мъж и посегнал и тя го убила, но той я пребивал с години.
Харесах една виличка, точно до реката а те ми говорят за нея че семейство я купили лятото но и онзи мъж умрял но не от пиене, от високо кръвно
Бях зашеметена от тази среща в едно обезлюдено село, което лятото се пълни с деца и чужденци.
А те ме гледат усмихнати и силни и просто никога няма да ги забравя.
Попитах ги каква вяра са , има църква, джамия а те се смеят и ми казват. Че при тях няма омраза, кой къде и в какво вярва там ходи, казват ми че няма омраза, че няма мъже, няма пари, няма нищо.
Но за мен в тези хора имаше дух от онзи силния, на българката, която въпреки разрухата, беднотията оцеляват задружно
И аз просто за миг го написах на някакъв непонятен за мен диалект. Но както казва моя приятел Яким Дяков , музата не пита на какъв език ще го напишеш и как, просто пишеш.
Написах и още две творби с него но прототипите са други.

с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ

цитирай
3. stela50 - Много сполучливо съчетание на стих и клип ...
11.01.2012 10:24
Един друг свят ... усетен и описан автентично и талантливо .
Поздрави , Джул !
цитирай
4. yuliya2006 - Един друг свят. . . усетен и описан ...
11.01.2012 10:30
stela50 написа:
Един друг свят ... усетен и описан автентично и талантливо .
Поздрави , Джул !



СТЕЛА, БЯХ ТАМ И ОТ ВСЯКЪДЕ ЖЕНИ..ЖЕНИ..УСМИХНАТИ..ЯКИ..ЖИЗНЕНИ И ГОВОРЯТ..ГОВОРЯТ..
МИНА ДЕН, ДВА А В ГЛАВАТА МИ ЗВЪНЯТ ДУМИТЕ ИМ..ПОВЯРВАЙ МИ ПОЧТИ ДОСЛОВНО ПРЕДАВАМ ДУМИТЕ ИМ


С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
5. mt46 - Привет, Джу!
11.01.2012 10:34
Получило се е интересно, нестандартно стихо - на диалект, със свеж хумор и хиперболизиране...
ПП: Аз затова спрях да пия - за да не ме изселят или убият жените... :))
цитирай
6. yuliya2006 - Получило се е интересно, нестан...
11.01.2012 10:40
mt46 написа:
Получило се е интересно, нестандартно стихо - на диалект, със свеж хумор и хиперболизиране...
ПП: Аз затова спрях да пия - за да не ме изселят или убият жените... :))



ПРИЯТЕЛЮ, ПРОСТО ТЕ УБИХА ТАМ...
Бях потресена от срещата с тези хора.И аз не знам как го написах на някакъв диалект, който не познавам, дори не знам какъв е.Тези хора говореха на друг диалект, но аз го написах с този. Нека ме бесят за това ама аз съм див кон, в релси не влизам и съм за малко.
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
7. karaiany - Хa, така де, ихуууууу ! Много го ...
11.01.2012 12:47
Хa , така де , ихуууууу !
Много го харесах този твой матриархат ! :)))
цитирай
8. yuliya2006 - Хa, така де, ихуууууу ! Много го ...
11.01.2012 16:25
karaiany написа:
Хa , така де , ихуууууу !
Много го харесах този твой матриархат ! :)))



АДРИАН, БЛАГОДАРЯ ЗА СЪРДЕЧНИЯ КОМЕНТАР! ИМА ГИ..РЕАЛНИ СА...ЖИВИ СА...

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
9. mariniki - наистина един различен свят...истински...
11.01.2012 17:31
насладих се на тази твоя страничка...
от сърце и душа..
цитирай
10. daan - 2. yuliya2006 - интересе стих верувам дека има ...
11.01.2012 20:22
yuliya2006 написа:
daan написа:
интересе стих
верувам дека има много мажи што би сакале да се преселата да живеат таму:)))



Не знаех как ще си приеме тази творба, дали ще бъде разбрана
Бях в едно родопско село, което може да стигнеш само ако е хубаво времето. Природата приказна но една река, която бучи някак подтискащо и силно. Но гледам от къщите все жени, усмихнати и ведри и ми говорят, смеят.Попитах ги защо не виждам мъже а те ми казват че умряли от пиене. Бях в шок и ги гледам а те говорят сякаш е нещо съвсем обикновенно нещо.После ми сочат една жена, пияния и мъж и посегнал и тя го убила, но той я пребивал с години.
Харесах една виличка, точно до реката а те ми говорят за нея че семейство я купили лятото но и онзи мъж умрял но не от пиене, от високо кръвно
Бях зашеметена от тази среща в едно обезлюдено село, което лятото се пълни с деца и чужденци.
А те ме гледат усмихнати и силни и просто никога няма да ги забравя.
Попитах ги каква вяра са , има църква, джамия а те се смеят и ми казват. Че при тях няма омраза, кой къде и в какво вярва там ходи, казват ми че няма омраза, че няма мъже, няма пари, няма нищо.
Но за мен в тези хора имаше дух от онзи силния, на българката, която въпреки разрухата, беднотията оцеляват задружно
И аз просто за миг го написах на някакъв непонятен за мен диалект. Но както казва моя приятел Яким Дяков , музата не пита на какъв език ще го напишеш и как, просто пишеш.
Написах и още две творби с него но прототипите са други.

с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ

ТИ БЛАГОДАРАМ ЗА ОПШИРНИОТ ОПИС :)
СЕ РАЗБРАВ АЛИ СЕПАК НЕ БИЛО УБАВО ДА СИ МАЖ ТАМУ
ИЛИ УМИРАШ ОД ПИЕЊЕ, ИЛИ ЖЕНАТИ ТЕ УТЕПУВА ЗАТО ШТО СИ ПИЈАН
ИЛИ СРЦЕ ТЕ УДИРА:))) ПОДОБРО Е ТУКА ЌЕ СИ СЕДАМ:)))))))))
ТЕ ПОЗДРАВУВАМ МНОГУУУУУ, ВЕСЕЛА ВЕЧЕР
цитирай
11. yuliya2006 - интересе стих верувам дека има ...
11.01.2012 20:50
daan написа:
yuliya2006 написа:
daan написа:
интересе стих
верувам дека има много мажи што би сакале да се преселата да живеат таму:)))



Не знаех как ще си приеме тази творба, дали ще бъде разбрана
Бях в едно родопско село, което може да стигнеш само ако е хубаво времето. Природата приказна но една река, която бучи някак подтискащо и силно. Но гледам от къщите все жени, усмихнати и ведри и ми говорят, смеят.Попитах ги защо не виждам мъже а те ми казват че умряли от пиене. Бях в шок и ги гледам а те говорят сякаш е нещо съвсем обикновенно нещо.После ми сочат една жена, пияния и мъж и посегнал и тя го убила, но той я пребивал с години.
Харесах една виличка, точно до реката а те ми говорят за нея че семейство я купили лятото но и онзи мъж умрял но не от пиене, от високо кръвно
Бях зашеметена от тази среща в едно обезлюдено село, което лятото се пълни с деца и чужденци.
А те ме гледат усмихнати и силни и просто никога няма да ги забравя.
Попитах ги каква вяра са , има църква, джамия а те се смеят и ми казват. Че при тях няма омраза, кой къде и в какво вярва там ходи, казват ми че няма омраза, че няма мъже, няма пари, няма нищо.
Но за мен в тези хора имаше дух от онзи силния, на българката, която въпреки разрухата, беднотията оцеляват задружно
И аз просто за миг го написах на някакъв непонятен за мен диалект. Но както казва моя приятел Яким Дяков , музата не пита на какъв език ще го напишеш и как, просто пишеш.
Написах и още две творби с него но прототипите са други.

с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ

ТИ БЛАГОДАРАМ ЗА ОПШИРНИОТ ОПИС :)
СЕ РАЗБРАВ АЛИ СЕПАК НЕ БИЛО УБАВО ДА СИ МАЖ ТАМУ
ИЛИ УМИРАШ ОД ПИЕЊЕ, ИЛИ ЖЕНАТИ ТЕ УТЕПУВА ЗАТО ШТО СИ ПИЈАН
ИЛИ СРЦЕ ТЕ УДИРА:))) ПОДОБРО Е ТУКА ЌЕ СИ СЕДАМ:)))))))))
ТЕ ПОЗДРАВУВАМ МНОГУУУУУ, ВЕСЕЛА ВЕЧЕР



СКЪПИ МИ ПРИЯТЕЛЮ ТЕЗИ ЖЕНИ НЕ СА АМАЗОНКИ... А СА ЯКИ, ЗДРАВИ БАЛКАНДЖИЙКИ..ТА ТИ СТОЙ ДАЛЕЧ ОТ ТЕХ ОТИ ТИ ОТИДЕ ГЛАВАТА..ЯСНО

УСМИВКИ И ЖИВ ДА СИ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
12. kasnaprolet9999 - Много добре си го описала, звучи ми ...
12.01.2012 09:47
Много добре си го описала, звучи ми като стара родопска песен. Поздрави!!
цитирай
13. sande - Поздрави за този чуден Матриархат!
12.01.2012 09:52
Доста ми напомня на моето село Пастух. Тук много мъже умират млади поради системно пиене. А жените живеят до дълбока старост, радвайки се на внуци и правнуци. Съседката Фина /името й е Сарафина, но всички я знаят като Фина/ живя 50 години след съпруга си. Той се обеси на едно ясеново дърво в Клисурата, местност над река Струма. Любовно-битов скандал. На дървото издълбал надпис:" Аз Христо Кацарски умирам за правда и за свобода!"
Фина почина от старост на 83 години през 2011 година.Аз познавах още две жени, те живяха даже повече години след мъжете им - над 60 г.
цитирай
14. yuliya2006 - Много добре си го описала, звучи ми ...
12.01.2012 10:43
kasnaprolet9999 написа:
Много добре си го описала, звучи ми като стара родопска песен. Поздрави!!



НЕВИ, ИМА ТАКИВА СЕЛА В БЪЛГАРИЯ..ПОЛУЧИХ НА ЛИЧНИ ПИСМА, В КОЕТО МИ ПИСАХА БЛОГЪРИ ЧЕ СЪЩО СА ГИ ВИЖДАЛИ ,ЧЕ НЕ СА ИЗМИСЛИЦА

ДА СЕ СМЕЕШ ЛИ...ДА ПЛАЧЕШ ЛИ...НО ТОВА ВИДЯХ И ЧУХ..ПОРАЗИ МЕ..ОПИСАХ ГО!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
15. yuliya2006 - Доста ми напомня на моето село Па...
12.01.2012 10:48
sande написа:
Доста ми напомня на моето село Пастух. Тук много мъже умират млади поради системно пиене. А жените живеят до дълбока старост, радвайки се на внуци и правнуци. Съседката Фина /името й е Сарафина, но всички я знаят катоФина/ живя 50 години след съпруга си. Той се обеси на дно усеново дърво в Клисурата, местност над река Струма. Любовно-битов скандал. На дървото издълбал надпис: Аз Христо Кацарски умирам за правда и за свобода!
Фина почина от старост на 83 години през 2011 Аз познавах още две жени, те живяха даже повече години след мъжете им - над 60 година.


АЛЕКС, ЗНАЕХ ЧЕ ЩЕ ГИ РАЗПОЗНАЕШ..ВИЖДАЛ СИ ГИ... МНОГО ХАРЕСВАМ ТВОИТЕ РАЗКАЗЧЕТА..ИСТИНСКИ СА..ЖИВИ СА..НЕ СЕ ЗАБРАВЯТ В ТОЗИ ОКЕАН ОТ КАКВО ЛИ НЕ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7393829
Постинги: 1507
Коментари: 12079
Гласове: 61513
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930