Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2012 10:41 - «ЛИЗА - ПОМНЯ, СТОЯХ НА ПРАГА»
Автор: yuliya2006 Категория: Поезия   
Прочетен: 7026 Коментари: 17 Гласове:
21

Последна промяна: 22.05.2013 23:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ДЖУЛИЯ БЕЛ -ИЗБРАНИ СТИХОВЕ...вече на книжен носител 

------------------------------------------


Paul Mauriat - Love is blue




Плэйкаст «ЛИЗА - ПОМНЯ, СТОЯХ НА ПРАГА»

 

;

 

 



image

 

Помня, стоях на прага...

Бях в бяло, с панамена шапка.

Очите ми грееха с обич,

сърцето туптеше полудяло.

 

Помня, стоях на прага -

по -красива от всякога.

Само миг и ще отвори вратата,

и ще го видя, него -любимия.

 

Помня, стоях на прага.

Зениците му помня огромни.

Омагьосан ме гледа, без дъх...

Покорен, обсебен, сияещ!

 

"Ти си видение Лиза!

От друг свят си!" - каза -

 "Да  те докосна , не смея!

Боже, колко си красива!

 

Помня, стоях на прага.

Бях в бяло, с панамена шапка.

Като видение, като божество,

в очите му. И душата - превзех я!

 

10.10.2010

ДЖУЛИЯ БЕЛ
http://www.playcast.ru/view/1375412/ee525a63f0080eecf89501cd4891749e0cbc3fb6pl

 -----------------------------------------------------------------------------------------

 

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?article=221366

 

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=465580

 

Боян Пенев и Елисавета Багряна

 


 

Като че ли по някакво необяснимо правило голямата любов изгаря всичко
по пътя си и рядко стига до щастлива развръзка. Както се случва с Елисавета
Багряна и Боян Пенев, двойката, която успя да победи обществените предраз-
съдъци и личните бариери, но не успя да победи неочакваната смърт. Когато
през 1924 г. ги достига любовта и двамата са женени - литературният критик за
поетесата Дора Габе, а тя за царски офицер, от когото има пет годишен син. Ба-
гряна напуска дома си и заживява в частна квартира и през 1926 г. успява да
получи развод. Влюбените правят планове за съвместен живот, бракоразводно-
то дело на Боян Пенев с Дора Габе е насрочено за 15 юли 1927 г., но само месец
преди това Боян Пенев внезапно умира. Красивата история завършва трагично,
а разцъфтялото след нея приятелство между Елисавета Багряна и Дора Габе е
допълнителен щрих към нейния митологичен колорит



-------------------------------------------------------------


 


Звук: История любви - Поль Мориа image image
Изображение: картина - http://uhaaa.com/%D0%BA%D0%B0%D1%80…%D0%B8 image image
Текст: http://yuliya2006.blog.bg/ image
  Нагоре



Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mariniki - забелязала съм, че красивите истории
13.02.2012 10:54
са така вълнуващи и запомнящи се...имено
заради тъжния им край...много хубав стих и музика...
Джулия, сърдечен поздрав за теб...с обич.
цитирай
2. yuliya2006 - са така вълнуващи и запомнящи се. . . ...
13.02.2012 11:04
mariniki написа:
са така вълнуващи и запомнящи се...имено
заради тъжния им край...много хубав стих и музика...
Джулия, сърдечен поздрав за теб...с обич.



МАР, ПОМНЯ ПРЕДИ ГОДИНИ ГО ПРОЧЕТОХ...ТОЗИ УНИКАЛЕН МИГ..ИМАЛО ГО Е..БИЛО Е...
СЯКАШ БЯХ ТАМ И ГИ ГЛЕДАХ...

ГОЛЯМАТА..ЛЮБИМАТА МОЯ ПОЕТЕСА..АРИСТОКРАТКАТА..ФИНЕС И ХАРИЗМА..ЛИЗА И ОНЗИ НЕОБИКНОВЕН БОЯН ПЕНЕВ...ПРЕЛЪСТИЛ ЖЕНАТА НА ГОЛЕМИЯ ПОЛСКИ ПОЕТ...РАВЕН НА НАШИЯ БОТЕВ

И ОНАЗИ УНИКАЛНА ЕВРЕЙКА ДОРА ГАБЕ..СТАНАЛА НЕГОВА СЪПРУГА..

НО ГОЛЯМАТА МУ ЛЮБОВ Е ТЯ...ЛИЗА..ЖЕНАТА, ПО КОЯТО МЕЧТАЕЛИ ДЕСЕТКИ..ЕДИН ОТ КОЙТО КАЗВАТ И САМИЯ ЦАР НА БЪЛГАРИЯ...БОРИС


ОБОЖАВАХ ДА Я СЛУШАМ.. ,ДА Я ГЛЕДАМ ТАЗИ ЛЮБИМА..МНОГО ЛЮБИМА ВОЛНА ПОЕТЕСА НА БЪЛГАРИЯ.. А БЕШЕ НА ГОДИНИ...СТАРЧЕСКИ ДОМ НО БЕ НАД ВСИЧКО..НАД..И ОСТАНА

С ОБИЧ ДЖУЛ
цитирай
3. blagovestie - Прегръдка, Джу,
13.02.2012 11:11
Ех, този този трепет. Този праг. Плюс всичко, отвъд тях...
цитирай
4. yuliya2006 - Ех, този този трепет. Този праг. ...
13.02.2012 11:36
blagovestie написа:
Ех, този този трепет. Този праг. Плюс всичко, отвъд тях...



СКЪПА И ЛЮБИМА ЛЮСИ, ВИНАГИ ИЗПИТВАХ НАСЛАДА ДА Я СЛУШАМ! ТЯ НЕ ГОВОРЕШЕ..ТЯ ПЕЕШЕ..И НА ПРЕКЛОННА ВЪЗРАСТ НО КАКВА ОЗАРЕНА СВЕТЛИНА... ИЗЛЪЧВАШЕ..КАКВА!

ПОМНЯ ПОСЛЕДНИТЕ И ИНТЕРВЮТА ПО ТЕЛЕВИЗИЯТА..ТЯ БЕ НАД...НАД СУЕТАТА И В СТАРЧЕСКИЯ ДОМ ТЯ БЕ АРИСТОКРАТКАТАТА..ВЕЛИКАТА ПОЕТЕСА НА БЪЛГАРИЯ!
ЧОВЕШКИЯ ЖИВОТ ИМА МИГОВЕ..НЕВЕРОЯТНИ МИГОВЕ...КОЙТО ОСТАВАТ..КОЙТО ПОКОРЯВАТ...

БЛАГОДАРЯ ТИ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
5. mt46 - Привет, Джу!
13.02.2012 12:29
Романтичната любов е безгранична...
И понякога - трагична...
цитирай
6. yuliya2006 - Романтичната любов е безгранична. ...
13.02.2012 12:38
mt46 написа:
Романтичната любов е безгранична...
И понякога - трагична...



МАРИН И АЗ ГИ ВИДЯХ И СЕ ПОЗНАХ..ВСЕКИ ИМА ТАКЪВ МИГ..ВИДЕНИЕ И БОЖЕСТВО ЗА ЛЮБИМ ЧОВЕК



С ОБИЧ ДЖУЛ
цитирай
7. stela50 - Романтично , преживяно ... истинско .
13.02.2012 13:52
Много хубав стих , поднесен на вълнуващ музикален фон
и разказ за голяма и красива любов ...
Поздрави , мила Джул !
цитирай
8. yuliya2006 - Много хубав стих, поднесен на въ...
13.02.2012 17:10
stela50 написа:
Много хубав стих , поднесен на вълнуващ музикален фон
и разказ за голяма и красива любов ...
Поздрави , мила Джул !



СТЕЛА, ТОСТ ЗА ГОЛЯМАТА ЛЮБОВ..ИМАЛО Е..ИМА Я И СЕГА!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
9. kalin8 - Привет, Джу!
13.02.2012 20:24
Прекрасно нарисуван миг...
Запомня се!
Б.
цитирай
10. yuliya2006 - от личната поща
13.02.2012 21:08
мила Джулия, колко прекрасна беше макар и доста възрастна любимата ми Елисавета Багряна. Бях много щастлива, когато се запознах с нея, събра ни един общ приятел в дома си...аз останах много очарована от тази среща, а вероятно и тя...защото ми подари стихотворението си Синеоката... беше вълшебен ден... виждахме се още няколко пъти... беше доста отдавна, но остана в мене мил и непокътнат от годините спомен...благодаря ти, че ми го припомни... с обич за теб...
Изпратено: 14:07 От: mariniki
цитирай
11. yuliya2006 - мила Джулия, колко прекрасна беше ...
13.02.2012 21:10
yuliya2006 написа:
мила Джулия, колко прекрасна беше макар и доста възрастна любимата ми Елисавета Багряна. Бях много щастлива, когато се запознах с нея, събра ни един общ приятел в дома си...аз останах много очарована от тази среща, а вероятно и тя...защото ми подари стихотворението си Синеоката... беше вълшебен ден... виждахме се още няколко пъти... беше доста отдавна, но остана в мене мил и непокътнат от годините спомен...благодаря ти, че ми го припомни... с обич за теб...
Изпратено: 14:07 От: mariniki



МАР, ИМА ХАРИЗМАТИЧНИ ХОРА..КАТО НЕЯ, ХАЙТОВ..ТИ ПРОСТО ГИ СЛУШАШ И ТЕ ОМАЙВАТ...
цитирай
12. yuliya2006 - Прекрасно нарисуван миг. . . Зап...
13.02.2012 21:13
kalin8 написа:
Прекрасно нарисуван миг...
Запомня се!
Б.




ВЪРВЯ КЪМ ТЕБ

Вървя към теб, ще ме познаеш ли,
по въздуха ухаещ на билки и треви.
По шепота на вятъра, галещ лицето
и ето чудо усмихна се, видях.

Вървя към теб, ще ме познаеш ли,
по радостта, която в очите ти искри.
По закачките, по милувките,
с който галиш познатите жени.

Вървя към теб, ще ме познаеш ли,
по силата да се надбягваш с деца.
По прегръдката, с която ги даряваш
а те крещят, че си прекрасен ти.

Вървя към теб, ще ме познаеш ли,
в гласа ти страст струй, лети.
Света различен е за теб днес,
а ти по-млад , от когато и да си.

22.03.2009

ДЖУЛИЯ БЕЛ



цитирай
13. bven - Хубав празник, Джули!
14.02.2012 21:16
Елисавета Багряна е била прекрасна - като учителка в Кюстендил , всички са били влюбени в нея - учители, ученици и ученички.
Благодаря ти за хубавия стих:)
цитирай
14. yuliya2006 - Елисавета Багряна е била прекрасна ...
14.02.2012 22:24
bven написа:
Елисавета Багряна е била прекрасна - като учителка в Кюстендил , всички са били влюбени в нея - учители, ученици и ученички.
Благодаря ти за хубавия стих:)


МАР ТЯ ИМАШЕ ХАРИЗМА ОТ БОГ...

Говори, говори, говори...
Аз притварям очи и те слушам.
Ето - минахме сънни гори
и летим над морета и суша.

Вляво кървава вечер гори.
Вдясно тъмни пожарища пушат.
Где ще стигнем, кога зазори?
Този път накъде лъкатуши?

Ти не знаеш, ти не знаеш,
аз също не знам -
но води ме, води ме натам.


Елисавета БАГРЯНА
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Много хубав стих, струи някаква ...
14.02.2012 23:21
Много хубав стих, струи някаква особена енергия от него, а Елисавета Багряна е висш пилотаж.
цитирай
16. yuliya2006 - Много хубав стих, струи някаква ...
15.02.2012 09:00
kasnaprolet9999 написа:
Много хубав стих, струи някаква особена енергия от него, а Елисавета Багряна е висш пилотаж.



НЕВИ, ЕДНА АРИСТОКРАТКА ПО ДУХ...ОБОЖАВАМ Я!

ОТПЛАТА
Елисавета Багряна

Защо си днес ти блед и мълчалив,
защо не се посмееш, пошегуваш?
Какво, ревнуваш ли? Нима боли,
нима, загубвайки ме, ти тъгуваш?

Край огъня се грееше и ти,
но мъките ми бяха ли известни?
За тебе плаках и се причестих,
и пях молитвено смирени песни.

Сега - свободен си. Върни се там
и ако можеш - забрави веднага
и мен, и моя сън - горчив и ням,
на който днес самичка се полагам.

Иди при нея, мене прокълни -
аз даже, както трябва, не обичам:
мен и снегът валящ ме пияни,
и всяка нова песен ме развлича.


цитирай
17. kleopatrasv - Много загадъчни стихове има и в твоя ...
15.02.2012 09:33
Много загадъчни стихове има и в твоя сандък, Джу. Вади ги ....
Прекрасно зареждащо ми действат. Нека е все така влюбено и красиво при теб:))
цитирай
18. kleopatrasv - Любовта ни, едно мило събуждане, ...
15.02.2012 10:19
Любовта ни,
едно мило събуждане,
нежен полъх преминал отвъд,
ненаситна жажда за обладаване,
огнена страст наелектризирала ни свръх....

Любовта ни,
едно вълшебно създание,
красив подарък нарисуван от Маг,
ниизбежна мисия за опровергаване,
ръкавица хвърлена от съдбата за стръв....

Любовта ни,
едно безкрайно прераждане,
дълбоко вдишване понесло ни напред,
небесно изплувало чудо от разстояние,
минало, бъдеще споразумели се за днес....

Любовта ни,
едно красиво привличане,
нежна ласка събудила се за живот,
разпределила се равномерно за извличане,
нахлула поривно заляла ни като потоп.
kleopatrasv
цитирай
19. iliada3 - Никога не е късно да ти пожелая ща...
15.02.2012 11:27
Никога не е късно да ти пожелая щастлива любов,мила Джу!
цитирай
20. yuliya2006 - Много загадъчни стихове има и в твоя ...
15.02.2012 21:04
kleopatrasv написа:
Много загадъчни стихове има и в твоя сандък, Джу. Вади ги ....
Прекрасно зареждащо ми действат. Нека е все така влюбено и красиво при теб:))





Видение


Вън ходи край къщи и пее отново

април, цветоносеца блед.

И дъха зелената пролет отрова,

по-сладка от вино и мед.



Как душно и тясно е в нашата стая,

как силно ме тегли навън.

Това, що разказвам, самичка не зная

наяве ли бе, или сън.



Видях аз морето - зелено и тъмно,

и белият кораб на път.

Край някакъв бряг неизвестен се съмна,

де много сирени тръбят.



Невиждани хора, нечути езици,

обветрени, млади лица

и сини очи с разширени занеце,

и смели, и волни сърца...



Но ти, недоволен и мрачен, отмеряш

пет стъпки напред и назад.

И моя глес млъква, смутен и треперящ,

треперящ от горест и яд.



Напразно. Отровата вече проникна.

В кръвта ми киряща се вля.

И чувствувам вече - на плещите никнат

две силни, две волни крила.




--------------------------------------------------------------------------------
[Вечната и святата][Елисавета Багряна
цитирай
21. yuliya2006 - Никога не е късно да ти пожелая ща...
15.02.2012 21:05
iliada3 написа:
Никога не е късно да ти пожелая щастлива любов,мила Джу!



Амазонка


Вее утринна прохлада

В моето лице -

Аз съм млада, млада, млада

С огнено сърце.



Моя вихрен кон лети

Бодро и безспир -

Пред очите ми цъфти

Неогледен мир.



Искрометните копита

Кой ще последи?

Песен светла се разплите

В моите следи:



Ний ще стигнем Хеликон

В изгревния час -

Смело, мой крилати кон,

Жребият е с нас.



Там под твоята подкова

Извора лъчист

Ще избликне в струя нова -

Животворен, чист.



И когато стигнат там

Моите сестри,

Вдъхновение и плам

В тях ще разгори.



А над нашата победа

В трудния ни път

И Персей, и Андромеда

Трепетно ще бдят.




--------------------------------------------------------------------------------
[Вечната и святата][Елисавета Багряна
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7364612
Постинги: 1506
Коментари: 12079
Гласове: 61495
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031