Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2013 09:23 - 14 януари 2013 вестник " ПОСРЕДНИК"
Автор: yuliya2006 Категория: Поезия   
Прочетен: 7800 Коментари: 9 Гласове:
20

Последна промяна: 07.06.2015 17:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ди години, когато за
първи път видях творби
на Огнян Кузманов, бях
изумена от красотата и
аристократизма им - ся-
каш гледах картини на
Майстора - същата топ-
лота и български дух.
Не може да отделиш
поглед от тях, сякаш те
обсебват, минава вре-
ме, а тези прекрасни
български мадони са
в съзнанието ти”. Това
сподели за “Посредник”
писателката Юлия Ми-
хайлова, по-популярна
под псевдонима Джу-
лия Бел. Повод да я
потърсим стана книгата
й с избрани произведе-
ния, носеща заглавието
“Странна жена”, за ко-
рица на която авторката
е избрала картината на
Огнян Кузманов “Синя
луна”. Тя не крие, че
първоначално е видяла
платното на плевенския
автор на страницата му
във “Фейсбук”, като още
в първия момент поже-
лала да я притежава.
“Толкова красота на
едно място - море, луна,
момиче. И всичко пре-
лива в синьо”, не пести
ласкави думи Джулия
Бел. По-късно карти-
ната е била включена
в изложба, откъдето тя
я откупува. “Изпитвах
страх, че може някой да
я купи преди мен и че
ще я загубя и повярвах,
че е моя чак когато я
докоснах - повярвайте
ми, това не може да се
опише. А когато Огнян
Кузманов ми разреши
тя бъде корица на електронната ми книга, това
бе възторг, като на дете
което е получило мечта-
ния подарък”, разказва
писателката.
За самата книга със
заглавието “Странна
жена” Джулия Бел го-
вори скромно: “Събрах
стихове, които прияте-
лите ми обичат и я из-
дадох за тях безплатно”.
Авторката споделя, че
пише стихове от края
на 2006 г. под този псев-
доним. “Невероятното е,
че преди никога не съм
писала - просто една
силна емоция отвори в
мен нещо необяснимо,
невярващо и започнах.
Пишех за какво ли не - за
живота ми, за различни
събития, за природата,
за танците, за истори-
чески личности, за всич-
ко, което ме е докоснало
по някакъв начин. Тези
стихове бяха различни
от стандартните, казват
че са бял стих - не зная,
но така ми идваха и така
ги споделях”, разкрива
се тя, признавайки, че
за нея поезията е спус-
кане надълбоко в океа-
на. Все едно навлизаш
в дълбините на душата
си, като рискът е огро-
мен, също като ходене
по бръснач, дава пример
поетесата.
През 2010 г. Джулия
Бел издава стихове и
на книжен носител, но
не за да продава изданието,
а за своите при-
ятелите, които се вълну-
ват от творчеството й.
“Когато те ми споделяха,
че не държат книжката
в библиотеките си, за
мен бе истинско щастие
- едни ми казваха, че е
на нощното им шкаф-
че, други - че я носят
в дамската си чанта.
Спомням си думите на
един много скъп за мен
човек - Милан Чолаков,
който ми сподели, че
сутрин, като се събуж-
да, първото нещо, което
вижда, е моята малка
книжка”, разказва тя и
допълва, че именно на
него е посветен един
къс разказ от електрон-
ната книга. “Веднъж той
ми каза, че стихът “Към
върха” е вдъхновен от
него - само се усмихнах
и ми стана приятно, че
много хора могат да се
познаят в стиховете ми.
Преди месец пък дъще-
рята на моя приятелка й
казала: “Мамо, сигурно
се досещаш кой е прото-
типът на “Странна жена”.
Приятелката ме гледаше
учудено и ме попита как
така дъщеря й се е поз-
нала в моя творба. А аз
й отговорих, че е пра-
ва, че тя е точно такава
странна жена - скрита
харизма, която те омай-
ва и ти немееш”, споделя
още авторката.


Радослав ХРИСТОВ
rado@posredniknews.com



008str5.pdf изтегли




Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mariniki - поздравявам те, Джулия...
15.01.2013 09:40
а картината на Огнян Кузманов е прекрасна...
и подхожда точно на твоите стихове и на твоята
харизматична душа... за теб, от сърце..
цитирай
2. zlatka46 - Поздравления,Джу!
15.01.2013 10:14
За мен ти си тази ''странна жена,скрита
харизма, която те омай-
ва и ти немееш!''Радвам се,че те познавам!Стиховете ти ми носят много хубави мигове !А картината оправдава съдържанието на книгата ти!Продължавай да ни радваш!
цитирай
3. stela50 - Поздравления, Джул !
15.01.2013 12:59
Прекрасна си ... Стиховете ти невероятно въздействат,
омагьосват с обич и откровение, сила и истина ...
Великолепните картини на Огнян Кузманов са в невероятен
синхрон с посланията на книгата.
Прегръщам те, мила !
цитирай
4. sande - Поздрави, Джулия!
15.01.2013 13:03
Радвам се на тази публикация във в-к "Посредник". Тя открехва една малко вратичка към тебе за тези, които са ти приятели и почитатели и които биха желали да научат малко повече за самата теб, извън стиховете.

Поетът е също един посредник между видимия свят на хората и другите светове - видими и невидими.
цитирай
5. vilish - Поздрави и от мен ...
15.01.2013 13:15
с пожелание за още много вдъхновение, споделено с нас ! Топло и уюютно е тук ! :)
цитирай
6. qbylkovcvqt - Това са хубавите неща в живота! :) ...
15.01.2013 18:06
Това са хубавите неща в живота! :)
Поздравления и много, много свежо вдъхновение!
цитирай
7. blagovestie - Поздрави, Джу!
15.01.2013 18:16
Първична и истинска си. Със светъл поглед, изваждаща и извеждаща хубавото така, че да стане видимо и за други.

А поезията наистина е дълбока вода...

Дерзай и напред, мила. Както обичаш да казваш - да те има!
цитирай
8. bven - Поздрави и от мен, Джу!!!
15.01.2013 21:19
До нови стихове и нови книги!!!
цитирай
9. ishchel - Поздрави Джу,
16.01.2013 01:10
Много хубава поубликация и казва много неща за теб, които са хубави и и нтересни...А картината действително е чудесна - съчетание на дух и материя пропити с мисъл ...- поне аз така я възприемам...
Бъди здрава и все така талантлива!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7360966
Постинги: 1506
Коментари: 12079
Гласове: 61493
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031