Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2009 07:32 - ЖРЕБИЧКО - БЪЛГАРСКИЯ ОЛИМП
Автор: yuliya2006 Категория: Поезия   
Прочетен: 7846 Коментари: 14 Гласове:
5

Последна промяна: 24.06.2012 21:20




Плэйкаст «ДЖУЛИЯ БЕЛ ЖРЕБИЧКО - БЪЛГАРСКИЯ ОЛИМП» ";

 



Стоя и сякаш на Олимп съм
и цялата земя под мен стои.
Красота от бога взета туй е,
несравнима,не рисувана дори.



Стоя и сякаш на Олимп съм,
душата ми ликува,дар.
Блаженство,мир и тишина,
покой неземен,аз съм в него.



Стоя и сякаш на Олимп съм,
невярваща,учудена като дете.
Света пред мен се разтвори
и полетях над него като с криле.



21.06.2007
ДЖУЛИЯ  БЕЛ

 

ЖРЕБИЧКО - СНИМКИ

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=238871&pid=5650490

 

 

 


 

 

 

 
Видео: НАДЕЖНА ХВОЙНОВА - ИЗЛЕЛ Е ДЕЛЬО ХАЙДУТИН БЪЛГАРИЯ image
Текст: автор ДЖУЛИЯ БЕЛ - БЪЛГАРИЯ
РУСКИ САЙТ
http://www.playcast.ru/?module=view&card=799084&code=90d279decfa1884390389b659a183611b316def3

BLOG BG
http://yuliya2006.blog.bg/lichni-dnevnici/2007/07/30/jrebichko-bylgarskiia-olimp.95366

image

История [редактиране]

Жребичко е много старо селище. Охранявали са го запазените и до днес стени на Малкото и Голямото Иванкови калета и крепостта Коринград. Най–старият документ за селото е от 1451 г. когато султан Мохамед I го включва в списъка на селата ,дарени на неговия пръв везир Халил паша.Според преданията старото му местонахождението е било в местността Бачище но името му се свързва с легендата за изгубено жребче което стопаните намерили на мястото на сегашното село след тежка зима. Тази легенда отново насочва към древните траки най-изкусните коневъди в античния свят. Известни са десетки археологически находки с изображението на тракийски конник -монети мраморни скулптурни барелефи рисунки.Началото на просветата се счита към 1840г като за първи училищни помещения служили частни къщи а след това черковната килия която заедно с църквата била съградена в 1850 г.

Културни и природни забележителности [редактиране]

Множество факти сочат, че в околностите на с. Жребичко се е намирало тракийското светилище на Дионисий — бог на младостта, растителната сила и виното. Според записките на Светоний, то е било посетено от Александър Македонски и Гай — баща на император Октавиан Август. Също така там се намира и параклисът посветен на Свети Илия, построен през 1886 от Никола Кузев за здравето на сина му Стефан



Тагове:   Олимп,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. diso - И тази година пропуснах да го пос...
14.08.2009 08:03
И тази година пропуснах да го посетя. На няколко пъти стигам почти до селото, но ...
цитирай
2. yuliya2006 - И тази година пропуснах да го пос...
14.08.2009 08:10
diso написа:
И тази година пропуснах да го посетя. На няколко пъти стигам почти до селото, но ...


Никъде другаде не съм изпитвала чувството че мога да полетя.Това е нещо което не може да се опише. Знам че след години ще се говори за ЖРЕБИЧКО. Къщите вече са изкупени , уникална гледка- единсвена, невиждана, невероятна!
с обич ДЖУЛИ
цитирай
3. kleopatrasv - Поздрави, много интересна информация.
14.08.2009 09:33
Да отбележа, че бог Дионис и най- многоликия и най -обичания бог в класическата митодологи. Той се е превъплъщавал в много лица и е наричан, освен бог на младостта, бог на виното и бог на плодородието........
цитирай
4. yuliya2006 - Да отбележа, че бог Дионис и най- ...
14.08.2009 09:36
kleopatrasv написа:
Да отбележа, че бог Дионис и най- многоликия и най -обичания бог в класическата митодологи. Той се е превъплъщавал в много лица и е наричан, освен бог на младостта, бог на виното и бог на плодородието........


КЛЕО, ВИНАГИ СЕ ПИТАМ КОЙ ИЛИ КОЯ СИ ТИ? МНОГО ЗНАНИЯ, ПРОВОКАЦИИ ЗА ЗНАНИЯ, НАД СУЕТНОТО В ЖИВОТА...КОЙ ИЛИ КОЯ СИ ТИ?
ЕДВА ЛИ НЯКОГА ЩЕ ПОЛУЧА ОТГОВОР, НО СЪМ ЩАСТЛИВА ДА ОБЩУВАМ ДНЕС И СЕГА ТОЧНО С ТЕБ
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
5. veninski - Поздрави!
14.08.2009 11:52
Поздрави!
цитирай
6. kalin8 - Благодаря ти, Джулия!
14.08.2009 12:21
Много ми хареса!
Надявам се да мога да го посетя. Досега не ми сее случвало.
Б.
цитирай
7. yuliya2006 - Поздрави! ВЕН, ПРЕДИ ГОДИНИ ...
14.08.2009 21:49
veninski написа:
Поздрави!


ВЕН, ПРЕДИ ГОДИНИ КОГАТО ЗА ПЪРВИ ПЪТ ГО ОТКРИХ..ОНЕМЯХ..ДА ПОСТРОЯТ СЕЛИЩЕ НА ТОЛКОВА ВИСОКО МЯСТО И СЯКАШ ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ Я ВИЖДАШ...
А КЪЩИТЕ КАМЕННИ, ЗДРАВИ И ДНЕС СА ИЗКУПЕНИ ОТ СОФИЯНЦИ И ПЛОВДИВЧАНИ..ВСИЧКО
КРАСОТА НЕЗЕМНА БОГА МИ...НЕМЕЕШ И ЗНАЕШ ТОВА Е БЪЛГАРСКИЯ ОЛИМП!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
8. yuliya2006 - Много ми хареса! Надявам се да ...
14.08.2009 22:06
kalin8 написа:
Много ми хареса!
Надявам се да мога да го посетя. Досега не ми сее случвало.
Б.


ПРОСТО ПЕРЛА В КОРОНАТА НА БЪЛГАРИЯ! И СИ НА КРАЧКА...ЩЕ ЗАБРАВИШ В КОЙ СВЯТ СИ ТАМ...ПОВЯРВАЙ
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
9. diso - :))
15.08.2009 07:05
Благодаря за стихотворението, макар че вече го видях тук. Вече си го имам и при мен. И е по-дълго.
А знаеш ли,че в Пазарджик много хора не знаят, че изобщо съществува. В същото време, всяка седмица пловдивски и софийски коли поемат нагоре.
цитирай
10. kleopatrasv - Веднъж ти го написах и пак ще ти го ...
15.08.2009 22:29
Веднъж ти го написах и пак ще ти го кажа....няма значение коя съм, защо съм и къде съм...важното , е че те харесвам и идвам да чета един творец като тебе - един талант , който не излиза на дневна светлина , не се разкрива и си остава завинаги загадъчен....
Щастлива съм, че си ми приятелка !
цитирай
11. yuliya2006 - Благодаря за стихотворението, ...
15.08.2009 22:46
diso написа:
Благодаря за стихотворението, макар че вече го видях тук. Вече си го имам и при мен. И е по-дълго.
А знаеш ли,че в Пазарджик много хора не знаят, че изобщо съществува. В същото време, всяка седмица пловдивски и софийски коли поемат нагоре.

ТОЧНО ТАКА Е..НЕ ГО ЗНАЯТ В ПАЗАРДЖИК... НО СОФИЯНЦИ СА ГО НАДУШИЛИ...ТЕ СА КАТО ХРЪТКИ ВИНАГИ СА ПЪРВИ...А ПЛОВДИВЧАНИ ПРОСТО ПО ТЯХ
НА ДОСПАТ Е СЪЩОТО, НАПРАВИХА ПЪТЯ И ПРИЯТЕЛИ ОТ СЪРНИЦА МИ КАЗВАТ ВСИЧКИ СОФИЯНЦИ СА ТАМ ЛОДКИ, СКУТЕРИ..ПЪЛНО С НАРОД

НАТУРА 2000 СПАСИ ДОСПАТ ДА НЕ ГО ПОГУБЯТ..ТОЙ ЩЕ БЪДЕ НАЙ-СКЪПИЯ ТУРИСТИЧЕСКИ ОБЕКТ В БЪЛГАРИЯ... ВОДЕН, ЗИМЕН, ЛЕТЕН ТУРИЗЪМ..СКИ ПИСТИ И НА ДЕСЕТИНА КИЛОМЕТРА ОТ ГЪРЦИЯ
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
12. yuliya2006 - Веднъж ти го написах и пак ще ти го ...
15.08.2009 22:48
kleopatrasv написа:
Веднъж ти го написах и пак ще ти го кажа....няма значение коя съм, защо съм и къде съм...важното , е че те харесвам и идвам да чета един творец като тебе - един талант , който не излиза на дневна светлина , не се разкрива и си остава завинаги загадъчен....
Щастлива съм, че си ми приятелка !

И АЗ СЪМ ЩАСТЛИВА...СРОДЕН И ЛЮБИМ ПРИЯТЕЛ..
НЯМАМ МНОГО В ЖИВОТА СИ..САМО КОЛКОТО СА ПРЪСТИТЕ НА РЪЦЕТЕ МИ... НО СА УНИКАЛНИ И ВСЕОДАЙНИ И ВЕРНИ...
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
13. анонимен - село Жребичко
08.12.2009 10:31
Предстои откриване на туристически бивак в селото който ще е разположен на 1 декар площ,ще има мини параклис,където всеки ще може да запали свещичка за здраве,места за палене на огън,пейки и място където ще можете да отседнете на палатка или с каравана.Цените за пребиваване в бивака ще са символични.Така всеки решил да посети това чудно място и да поостане няколко дни ще може да го направи и да се порадва на страхотната гледка,спокойствие и чист въздух.Офицялното откриване ще е през лятото на 2010 г.
Също така се очаква и откриването на къща за гости където всеки желаещ ще може да отседне.
Скоро ще ви дадем и по точна информация кога точно ще бъде открит бивака и от кога ще функционира къщата за гости.
Мястото само мога да допълня че е уникално и е едно от малкото места в което все още може да се види автентичната красота на България
цитирай
14. yuliya2006 - Предстои откриване на туристич...
08.12.2009 20:07
анонимен написа:
Предстои откриване на туристически бивак в селото който ще е разположен на 1 декар площ,ще има мини параклис,където всеки ще може да запали свещичка за здраве,места за палене на огън,пейки и място където ще можете да отседнете на палатка или с каравана.Цените за пребиваване в бивака ще са символични.Така всеки решил да посети това чудно място и да поостане няколко дни ще може да го направи и да се порадва на страхотната гледка,спокойствие и чист въздух.Офицялното откриване ще е през лятото на 2010 г.
Също така се очаква и откриването на къща за гости където всеки желаещ ще може да отседне.
Скоро ще ви дадем и по точна информация кога точно ще бъде открит бивака и от кога ще функционира къщата за гости.
Мястото само мога да допълня че е уникално и е едно от малкото места в което все още може да се види автентичната красота на България


БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА КОМЕНТАРА!
ЗА МЕН ЖРЕБИЧКО Е БЪЛГАРСКИЯ ОЛИМП И ЩЕ ГО ОТКРИЯТ... ИМА ВРЕМЕ

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7393920
Постинги: 1507
Коментари: 12079
Гласове: 61513
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930