Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2010 20:39 - «ЮЛИЙ ЦЕЗАР - И ТИ ЛИ БРУТЕ?»
Автор: yuliya2006 Категория: Поезия   
Прочетен: 10888 Коментари: 26 Гласове:
27

Последна промяна: 06.03.2012 10:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ДЖУЛИЯ БЕЛ -ИЗБРАНИ СТИХОВЕ...вече на книжен носител 

--------------------------------------------

Jules Cesar /Julius Caesar( the death of)




Плэйкаст «ЮЛИЙ ЦЕЗАР - И ТИ ЛИ БРУТЕ?» ;

 

  image


И ти ли Бруте днеска ме предаде,
приятел си ми а ножа ми заби.
Аз болка нямам, само онемял съм
и питам тръгвайки нагоре - ЗАЩО?

И ти ли Бруте днеска ме предаде,
нима за теб не исках най-добро.
А ти обсебен от съмнения и грях,
посегна ми, посече ми душата.

И ти ли Бруте днеска ме предаде,
с тълпата сля се и с нея полудя.
Нима разума пожертва го на клада,
за славата си жалка да останеш.

И ти ли Бруте днеска ме предаде,
но в историята с мене ще те нося.
За назидание, за падение от страх,
под светещото мое име ще те пише.


22.05.2007
ДЖУЛИЯ БЕЛ


руски сайт
http://www.playcast.ru/view/651335/cb1888f85317aa7411d56bb96bc75ee923dbb907pl 



------------------------------------------------------------------------------


 

Звук: http://download.playcast.ru/uploads…58.mp3 image
Изображение: http://www.playcast.ru/uploads/2008…63.jpg image
Текст: yuliya_2006


Тагове:   «юлий,


Гласувай:
28



1. metaloved - Прекрасен постинг! Поздравления от www.metaloved.blog.bg !
07.06.2010 22:15
Уважаема Джулия!
Ти си добра поетеса, изопната струна, като всеки добър честен и талантлив поет.
Силно звучи това стихотворение, възпяващо една историческа истина. която за съжаление има и актуално значение. Днес предателството, егоизмма, злобата и други негативи на човешката ни природа показват, че в душевността и отношенията между хората почти нищо не се е променило. Твоето стихотворение ме насочи към самокритични размисли.
Всички поети са много чуствителни и раними. И аз като бивш изтъркан и залязал поет по хоби съм също чуствителен и не бих искал да нараняван никоя чуствителна душа. Мъча се да се опирам на доброто и разумното, но не винаги успявам. Като всички простосмъртни и аз греша, но никога не съм изпадал в ролята на предател и се старая да спазвам този мой принцип.. Това е унизително. Знам, че да направиш добро е много по трудно от това да направиш зло. Затова винаги съм се старал да избирам по трудното и по достойното за един простосмъртен. И често съм плащал данъците си за това Добро стихотворение. Поетът трябва да откликва не само на интимни трепети, а и на обществени, социални, исторически и други проблеми на деня. Ти умееш да прашиш това. Поздравления!

с поздрав

www.metaloved.blog.bg





цитирай
2. yuliya2006 - Уважаема Джулия! Ти си добра п...
07.06.2010 22:25
metaloved написа:
Уважаема Джулия!
Ти си добра поетеса, изопната струна, като всеки добър честен и талантлив поет.
Силно звучи това стихотворение, възпяващо една историческа истина. която за съжаление има и актуално значение. Днес предателството, егоизмма, злобата и други негативи на човешката ни природа показват, че в душевността и отношенията между хората почти нищо не се е променило. Твоето стихотворение ме насочи към самокритични размисли.
Всички поети са много чуствителни и раними. И аз като бивш изтъркан и залязал поет по хоби съм също чуствителен и не бих искал да нараняван никоя чуствителна душа. Мъча се да се опирам на доброто и разумното, но не винаги успявам. Като всички простосмъртни и аз греша, но никога не съм изпадал в ролята на предател и се старая да спазвам този мой принцип.. Това е унизително. Знам, че да направиш добро е много по трудно от това да направиш зло. Затова винаги съм се старал да избирам по трудното и по достойното за един простосмъртен. И често съм плащал данъците си за това Добро стихотворение. Поетът трябва да откликва не само на интимни трепети, а и на обществени, социални, исторически и други проблеми на деня. Ти умееш да прашиш това. Поздравления!

с поздрав

www.metaloved.blog.bg







ПРИЯТЕЛЮ, ВИНАГИ МИ ПИШЕШ КОМЕНТАРИ С КОЙТО КАЗВАШ МНОГО! И ВСЕ НАУЧАВАМ ОЩЕ И ОЩЕ И ТИ БЛАГОДАРЯ!

Написах този стих отвратена от една постъпка на уж мой приятел
И не зная защо просто го видях него - великия ЦЕЗАР и онзи негов уж верен приятел.
Страхът ражда предателство, амбицията от суета ражда предателство, зависта към успеха ражда предателство и така го видях
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
3. gkowachew - От мен- поздравления!
07.06.2010 22:42
Блогът ти е невероятен!
цитирай
4. elinora - Джу,
07.06.2010 22:50
темата за предателството е болезнена винаги! :)
Ти обаче си царица на трудните теми, което винаги ме респектира много! :)
Във великолепния бг филм "Вчера" има една страхотна реплика - От добрия приятел става най - качествен предател!
цитирай
5. yuliya2006 - Блогът ти е невероятен! БЛА...
07.06.2010 22:51
gkowachew написа:
Блогът ти е невероятен!


БЛАГОДАРЯ ТИ ПРИЯТЕЛЮ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
6. demidin - "Човек за човека е Брут&qu...
07.06.2010 22:51
"Човек за човека е Брут"-неизвестен мислител
цитирай
7. kleopatrasv - Започна се серията ти с любимите ми римски герои!!!
07.06.2010 22:52
Невероятна си, както винаги Джу! Очаквам и "Клеопатра, той падна!".
цитирай
8. yuliya2006 - темата за предателството е боле...
07.06.2010 22:53
elinora написа:
темата за предателството е болезнена винаги! :)
Ти обаче си царица на трудните теми, което винаги ме респектира много! :)
Във великолепния бг филм "Вчера" има една страхотна реплика - От добрия приятел става най - качествен предател!



ЕЛ, ПРОСТО ПРОВОКИРАНА ОТ СИЛНА ЕМОЦИЯ И СЯКАШ ВИДЕНИЯ ОТ МИНАЛОТО И ПРОСТО СРАВНЯВАШ, СРАВНЯВАШ...

БЛАГОДАРЯ ТИ РОДНО И ЛЮБИМО СЛЪНЦЕ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
9. yuliya2006 - "Човек за човека е Брут&qu...
07.06.2010 22:55
demidin написа:
"Човек за човека е Брут"-неизвестен мислител



ДЕМИ, ЗАТРУДНЯВАШ МИ С ТОЗИ БРУТ..И ЧЕСНО ДА ТИ КАЖА ЧЕ НЕ МУ ВЯРВАМ НА ТОЗИ МИСЛИТЕЛ!
ТИ СИ ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА ТОВА ПРИЯТЕЛЮ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
10. yuliya2006 - Невероятна си, както винаги Джу! ...
07.06.2010 22:58
kleopatrasv написа:
Невероятна си, както винаги Джу! Очаквам и "Клеопатра, той падна!".



КЛЕО, ЗНАЕШ ЧЕ ОБИЧАМ ТОЗИ ПЕРИОД ОТ ЧОВЕШКАТА ИСТОРИЯ...ИМА КАКВО ДА СЕ УЧИМ ОТ НЕГО...ИМА
БЛАГОДАРЯ ТИ ОБИЧНА И МЪДРА МОЯ ПРИЯТЕЛКО!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
11. iliada - Привет ,Джу!:)
07.06.2010 23:05
Този стих ми е позтнат от отдавна и много близък!
Паоздравления за него и хубавия постинг!:)
цитирай
12. markantonii - Хубаво е да се пренасяте в историята. Поздрав!
07.06.2010 23:09
Аз МАРК АНТОНИЙ
В отговор на стиха " Клеопатра "

В миналото бях римски император
сега съм весел мъж
поглеждам в пролуката опасно
и търся слънчев лъч

В тайнството на древните руини
търсех нейната красота
и преминах през далечни години
докато нея най- после съзра

Прехласнат от нейните робини
търсех и нея там на върха
и виждах безброй красиви богини
но една по- средата ме трогна

Стилно изкачвах пирамиди
и търсех някоя нейна следа
но гвардееца не даваше да се види
и спях пред нейната врата

Проклинах с мисъл всеки миг стрелите
на гвардията й там в нощта
и замислях нови боеве кръвопролитни
трябваше до нея да се добера

Сега съм тук в блога и й пиша
редя безумно писмена
но отговор така й не получих
а тя в сърцето ми е една



цитирай
13. yuliya2006 - Този стих ми е позтнат от отдавна и ...
07.06.2010 23:10
iliada написа:
Този стих ми е позтнат от отдавна и много близък!
Паоздравления за него и хубавия постинг!:)



ИЛЯ, СТАРО Е СТИХЧЕТО ЗАТОВА ТИ Е ПОЗНАТО!
БЛАГОДАРЯ ТИ АРИСТОКРАТИЧНА МИЛА ПРИЯТЕЛКО!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
14. yuliya2006 - Аз МАРК АНТОНИЙ В отговор на стиха ...
07.06.2010 23:14
markantonii написа:
Аз МАРК АНТОНИЙ
В отговор на стиха " Клеопатра "

В миналото бях римски император
сега съм весел мъж
поглеждам в пролуката опасно
и търся слънчев лъч

В тайнството на древните руини
търсех нейната красота
и преминах през далечни години
докато нея най- после съзра

Прехласнат от нейните робини
търсех и нея там на върха
и виждах безброй красиви богини
но една по- средата ме трогна

Стилно изкачвах пирамиди
и търсех някоя нейна следа
но гвардееца не даваше да се види
и спях пред нейната врата

Проклинах с мисъл всеки миг стрелите
на гвардията й там в нощта
и замислях нови боеве кръвопролитни
трябваше до нея да се добера

Сега съм тук в блога и й пиша
редя безумно писмена
но отговор така й не получих
а тя в сърцето ми е една






ЕХ, МАРК..ОБИЧАТЕ ТЕ ТЯ КЛЕОПАТРА...ПРИЯТЕЛСКИ... А ЗНАЧИ НЕ ВРЕМЕННО..ЯСНО!

ДА СТЕ МИ ЖИВИ И ЗДРАВИ И ДВАМАТА И ДА ВИ ИМА ПРИЯТЕЛИ МОИ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
15. diso - Как всичко се повтаря в живота, Джу!
07.06.2010 23:19
"...но в историята с мене ще те нося.
За назидание, за падение от страх,
под светещото мое име ще те пише"

Цезар има своя Брут, Исус си има Юда, Моцарт си има Салиери, Априлските апостоли - Нено Балдьовеца...
И всички те вървят заедно през Историята - всеки с мисията си.
цитирай
16. yuliya2006 - ". . . но в историята с мене ще те ...
07.06.2010 23:22
diso написа:
"...но в историята с мене ще те нося.
За назидание, за падение от страх,
под светещото мое име ще те пише"

Цезар има своя Брут, Исус си има Юда, Моцарт си има Салиери, Априлските апостоли - Нено Балдьовеца...
И всички те вървят заедно през Историята - всеки с мисията си.


ЗАЕДНО ОСТАВАТ В ИСТОРИЯТА, НО ЕДНИТЕ ГРЕЯТ КАТО ЗВЕЗДИ А ДРУГИТЕ КАТО ПОЗОР...
БЛАГОДАРЯ ТИ ПРИЯТЕЛЮ! КАК СИ ГО КАЗАЛ, КАК...

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
17. анонимен - Цезар и Брут
08.06.2010 12:55
Стихотворението е хубаво. НО. Подобно на легендата за поп Кръстю и Левски и тук липсва познаване на историята. Брут е бил приятел на Цезар и негово протеже, а майка му Сервилия любовница на Цезар. Това е факт. Също така е факт, че Брут е бил един от най-силните поддръжници на Републиката и политическите му разбирания са били диаметрално противоположни с тези на Цезар. Макар и герой, Цезар и диктатор и тиран, който римския народ е харесвал, но римската аристокрация е виждала в него най-голямата заплаха за републиката и всички ценности, които римляните са отстоявали от векове като свобода, законност и никой да не получава много власт и за дълго. Не случайно римляните толкова са се гордеели, че са отхвърлили тиранията на древните си царе и са въвели републиката като форма на държавно управление. Елиминирайки Цезар, аристокрацията се е надявала да върне Рим към традициите на републиката и властта на закона. Проблемът е бил, че Цезар наистина е бил много популярен сред народа и в същото време е нямал достатъчно авторитетен наследник, който да поеме управлението на държавата. Парадоксът е, че дори самият Цезар не е посмял да се нарече император, а фиктивно е поддържал републиката, защото е знаел, че народа няма да му прости да я замени с монархия. В същото време, убийстовото му е дало шанс на наследника му Октавиан да се обяви за император и да унищожи римската република. От Октавиан нататък всеки римски император наричал себе си Цезар, за да се покрие поне малко със славата му, а и той е бил първият неформален император. Брут може би предава приятеля и ментора си, но не предава народа си и ценностите му. Цезар не е много по-различен от друг известен диктатор - Сула, когото е ненавиждал. Бил е велик военачалник, държавник и стратег, но в края на краищата - тиранин и диктатор.
цитирай
18. cvetnica - Мила Джу!
08.06.2010 14:29
Истинските приятели са далеч от предателствата и болката!
Истинските приятели са до теб, винаги когато имаш нужда от рамото им за опора.
Дори да си използвала историческата "личност", онзи или онази са били мерзавци!
Извини ме за думата...
Мила моя, просто се обърни и забрави, не си струва да помниш толкова дълго!
Я, погледни светът колко е прекрасен!
Прегръдка специална са теб!
С обич Лили
цитирай
19. yuliya2006 - Стихотворението е хубаво. НО. П...
08.06.2010 16:40
[quote=анонимен]Стихотворението е хубаво. НО. Подобно на легендата за поп Кръстю и Левски и тук липсва познаване на историята. Брут е бил приятел на Цезар и негово протеже, а майка му Сервилия любовница на Цезар. Това е факт. Също така е факт, че Брут е бил един от най-силните поддръжници на Републиката и политическите му разбирания са били диаметрално противоположни с тези на Цезар. Макар и герой, Цезар и диктатор и тиран, който римския народ е харесвал, но римската аристокрация е виждала в него най-голямата заплаха за републиката и всички ценности, които римляните са отстоявали от векове като свобода, законност и никой да не получава много власт и за дълго. Не случайно римляните толкова са се гордеели, че са отхвърлили тиранията на древните си царе и са въвели републиката като форма на държавно управление.

ПЪРВО ИСКАМ ДА ВИ БЛАГОДАРЯ ЗА КОМЕНТАРА! МНОГО НЕЩА МОГАТ ДА СЕ НАУЧАТ ОТ НЕГО!
ИМА ИСТОРИЦИ, КОЙТО ТВЪРДЯТ ЧЕ ДУМИТЕ НА ЦЕЗАР КЪМ БРУТ " И ТИ ЛИ БРУТЕ" НЕ СА ИСТИНА

НО ПРЕДАТЕЛСТВОТО КЪМ ПРИЯТЕЛЯ, ОРГАНИЗИРАНЕ НА ПОКАЗНОТО МУ УБИЙСТВО ОСТАВА В ИСТОРИЯТА ...И ЦЕЗАР И ДО ДНЕС Е ВЕЛИКИЯ ЮЛИЙ ЦЕЗАР А БРУТ..УЖАСЯВАЩО И ПОЗОРНО Е СОЧЕН С ПРЪСТ

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ


цитирай
20. yuliya2006 - Истинските приятели са далеч от ...
08.06.2010 17:37
cvetnica написа:
Истинските приятели са далеч от предателствата и болката!
Истинските приятели са до теб, винаги когато имаш нужда от рамото им за опора.
Дори да си използвала историческата "личност", онзи или онази са били мерзавци!
Извини ме за думата...
Мила моя, просто се обърни и забрави, не си струва да помниш толкова дълго!
Я, погледни светът колко е прекрасен!
Прегръдка специална са теб!
С обич Лили


ЕЙ, ЖЕНА В БЯЛО..ТРОГНА МЕ!
РЯДКО В ЖИВОТА МЕ ПРЕДАВАТ ПРИЯТЕЛИ..БИЛИ ТЕ МЪЖЕ, ЖЕНИ , ДЕЦА...НО ЕТО ТОЗИ ПРОСТО СИ ЗАГУБИ ДОВЕРИЕТО И БАСТА..ДИМ..ДОРИ СЕ ЧУДЯ ДНЕС КАКВА Е БИЛА ТАЗИ ЕМОЦИЯ, ТОВА ОГОРЧЕНИЕ...
НО ОСТАНА ТОЗИ СТИХ, КОЙТО ЕДИН ОТ ЛЮБИМИТЕ МИ!

ПРИЯТЕЛСТВОТО Е ДОВЕРИЕ, ОБЩУВАНЕ, СПОДЕЛЯНЕ..НЯМА ЛИ ГО..НИЩО НЯМА

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

цитирай
21. gosho568 - Много силен стих...
08.06.2010 17:46
Поздрави от мен!
цитирай
22. yuliya2006 - Поздрави от мен! БЛАГОДАРЯ ...
08.06.2010 17:51
gosho568 написа:
Поздрави от мен!



БЛАГОДАРЯ ТИ ПРИЯТЕЛЮ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
23. markantonii - Да й се подаря Смълчан и на...
08.06.2010 19:04
Да й се подаря


Смълчан и навъсен поглеждам небето
застанал между Рим и велика жена
насъсках легиони но тя все е в сърцето
ах колко болка от това се насъбра

Застанал на древната моя пътека
още се чудя как това да променя
дали да тръгна към нея полека
или на Рим единствено да се посветя

И гледам я нея кралица на изтока
не дишам когато до нея стоя
дали от сърцето отново ще тръгне притока
или само с мисъл ще се залъжа

Разгромен и обсебен нахълтвам в полето
а образа й в мен пак оживя
дали да я щурмувам отново през морето
или просто ненадейно да й се подаря


цитирай
24. yuliya2006 - Да й се подаря Смълчан и на...
08.06.2010 19:14
markantonii написа:
Да й се подаря


Смълчан и навъсен поглеждам небето
застанал между Рим и велика жена
насъсках легиони но тя все е в сърцето
ах колко болка от това се насъбра

Застанал на древната моя пътека
още се чудя как това да променя
дали да тръгна към нея полека
или на Рим единствено да се посветя

И гледам я нея кралица на изтока
не дишам когато до нея стоя
дали от сърцето отново ще тръгне притока
или само с мисъл ще се залъжа

Разгромен и обсебен нахълтвам в полето
а образа й в мен пак оживя
дали да я щурмувам отново през морето
или просто ненадейно да й се подаря





СКЪПИ МАРК, МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА НИ ЗАБРАНИ ДА ОБИЧАМЕ! ОТВОРИ ДУШАТА СИ И БЯЛА ЕНЕРГИЯ ЩЕ Я ДОКОСНЕ, ЩЕ Я СТОПЛИ И ТЯ ЩЕ ОТВОРИ ВРАТА ЗА ТЕБ
ВСЯКА РЕВНОСТ, ВСЯКА ЧЕРНА МИСЪЛ ЗАТВАРЯ ПРЕД НАС ВРАТИ И НИЕ СЕ ЧУДИМ ЗАЩО..ЗАЩО

ХАЙДЕ ПРИЯТЕЛЧЕ УСМИВКА ... ОБИЧ И ПРАТИ...И ЩЕ ВИДИШ ЧУДО..ТИ ВЯРВАШ ЛИ В НЕГО?

СИЛАТА НА МИСЪЛТА ИМА НЕВЕРОЯТНА СИЛА И МОЩ..МОЖЕ ДА ПОГУБИ..МОЖЕ ДА ИЗДИГНЕ...ТИ ИЗБИРАШ

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
25. kosara2008 - в настъпващата привер, четох стихотворението ти...после мислих ,защото то търси осмисляне...-
09.06.2010 11:33
и ти казвам, Прекрасна Джул,

едва ли някой/не съм срещнала до сега, а
много нови луни са ми в косите:)/

по такъв пестелив, но силно изразителен и категорично изчерпателен начин би поставил предателството на полагаемото му се място...с поклон за твоето мъдро и силно слово, ти си ми Струнна и Песенна...и много файнска, цун,
цитирай
26. yuliya2006 - и ти казвам, Прекрасна Джул, едва ли ...
09.06.2010 21:23
kosara2008 написа:
и ти казвам, Прекрасна Джул,

едва ли някой/не съм срещнала до сега, а
много нови луни са ми в косите:)/

по такъв пестелив, но силно изразителен и категорично изчерпателен начин би поставил предателството на полагаемото му се място...с поклон за твоето мъдро и силно слово, ти си ми Струнна и Песенна...и много файнска, цун,


КОСАР ЛЮБИМ И ВЪЛШЕБЕН... ВИНАГИ КОГАТО ЧЕТА ТВОЙ КОМЕНТАР ИЗЛИТАМ! И ТИ БЛАГОДАРЯ ЗА МИЛИТЕ ДУМИ!
ДА ТЕ ИМА СЛЪНЧИЦЕ..ДА ТЕ ИМА

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yuliya2006
Категория: Поезия
Прочетен: 7403120
Постинги: 1507
Коментари: 12079
Гласове: 61513
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930